عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا(۹۸)

کاهش پیش‌بینی بارکلیز از قیمت نفت

عصر بازار- بانک بارکلیز با استناد به کاهش انتظارات برای رشد اقتصاد جهانی و تقاضای نفتی به دنبال رای اخیر بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، پیش‌بینی قیمت نفت‌خام خود را کاهش داد.

کاهش پیش‌بینی بارکلیز از قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی که شرکت‌کنندگان بازار اثر محدودی از برگزیت روی بازارهای نفتی را شاهد بودند بانک بارکلیز اعلام کرد که در نیمه دوم سال،‌ قیمت نفت روندی نزولی به خود خواهد گرفت.

    بانک بریتانیایی بارکلیز پیش‌بینی قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدییت را برای سال 2016 با افتی 3 دلاری به بشکه‌ای 44 و 43 دلار کاهش داد. این بانک اعلام کرد: «با تاکید بر اینکه بازار نفت به طور کامل از اثرات همه‌پرسی بریتانیا مصون نبوده است، اما اثرات برگزیت بر قیمت نفت بسیار اندک بوده است.»‌

    انتظار می‌رفت رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا موجب کاهش شدید تقاضای نفت جهانی شود. کندی انتظارات برای رشد اقتصادی،‌ کاهش رشد تقاضای نفتی را شتاب می‌بخشد.

    بانک بارکلیز، پیش‌بینی رشد تقاضای نفت جهانی را از 1.2 میلیون بشکه در روز به 1.1 میلیون بشکه در روز در سال 2016 و از 1.3 میلیون بشکه در روز به 1.2 میلیون بشکه در روز در سال 2017 کاهش داد.

    بارکلیز انتظار دارد که قیمت نفت برنت در نیمه نخست سال 2017 به محدوده بشکه‌ای 60 تا 65 دلاری برسد و میانگین قیمت هر بشکه از آن در سال 2017 به 57 دلار برسد.

    نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرد که قیمت هر بشکه نفت برنت در سال 2016 به 45 دلار و 20 سنت خواهد رسید که 1.60 دلار بیش از بررسی ماه گذشته بوده است.

    برچسب ها