عصر خودرو

تولید نفت اوپک رکورد زد

عصر بازار- تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی به بیشترین میزان در سه سال اخیر رسید.

تولید نفت اوپک رکورد زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه گذشته میلادی به دلیل افزایش نفت نیجریه و کشورهای تولیدکننده در منطقه خلیج فارس به بیشترین رقم در سه سال اخیر رسید و یک رکورد جدید از خود به جای گذاشت.

    در همین حال، مجموع تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به 32.82 میلیون بشکه در روز رسید که این رقم برای ماه قبل از آن یعنی می، 32.57 میلیون بشکه در روز ثبت شده بود.

    این افزایش تولید نفت از سوی اعضای اوپک به دلیل تمرکز آنها بر روی سهم بازار گزارش شده است. البته مسئولان سازمان اوپک بر این باور هستند که تقاضا برای نفت آنها در سه ماه سوم سال جاری میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

    همچنین تولید نفت نیجریه در ماه ژوئن 150 هزار بشکه در روز افزایش یافت که بیشترین افزایش در میان سایر کشورهای عضو اوپک محسوب می شود، ضمن اینکه عربستان سعودی،  امارات متحده عربی هر کدام با افزایش تولید 50 هزار بشکه در روز و لیبی هم با روند صعودی 40 هزار بشکه در روز به کار خود در ماه گذشته میلادی ادامه داد، این در حالی است که با برداشته شدن تحریم‌های ایران، تولید نفت این کشور نیز با افزایش روبرو شده است.

    البته تولید نفت عربستان در ماه ژوئن به 10.30 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها