عصر خودرو

جهش ۲۰ درصدی واردات غول مصرف نفت‌جهان از ایران

عصر بازار- میزان واردات نفت خام چین از ایران در ماه مه (اردیبهشت ماه- خردادماه) با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ٦١٩ هزار بشکه در روز رسید تا ایران ششمین تامین کننده نفت این کشور شود.

جهش ۲۰ درصدی واردات غول مصرف نفت‌جهان از ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،   اداره گمرک چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که واردات نفت خام این کشور از روسیه در ماه مه به بالاترین سطح خود یعنی یک میلیون و 240 هزار بشکه در روز رسید؛ این رقم یک حد نصاب جدید برای واردات نفت خام چین از روسیه است و با توجه به توافق‌های بدست آمده در حاشیه ملاقات اخیر روسای جمهور دو کشور، انتظار می رود مناسبات مسکو پکن در زمینه انرژی به روند فزاینده خود ادامه دهد.

    بر اساس این گزارش، واردات نفت خام چین از عربستان در ماه مه (اردیبهشت ماه- خردادماه) با ٣٣ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به میانگین ٩٦٥ هزار بشکه درروز رسید، همچنین واردات نفت خام این کشور از عراق، آنگولا و عمان در ماه مه به ترتیب به 804 ، ٧٣٣ و٦٨٦ هزار بشکه در روز رسید.

    چین در ماه مه بطور میانگین ٦١٩ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است تا ایران در جایگاه ششمین تامین نفت خام این کشور قرار گیرد، واردات نفت خام چین از ایران در ماه مه نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

    ونزوئلا، برزیل و کویت دیگر تامین کنندگان نفت این کشور به شمار می آیند، میزان واردات نفت خام چین در ماه مه به هفت میلیون و ٦٢٣ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ٣٨,٧ درصد افزایش نشان می دهد؛ میانگین واردات نفت خام این کشور در ماه مه پارسال پنج میلیون و ٤٩٦ هزار بشکه در روز بوده است.

    براساس گزارش وزارت نفت چین بعنوان یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران با مصرف روزانه ١١ میلیون و ٩٦٨ هزار بشکه نفت در سال 2015 میلادی، پس از آمریکا دومین مصرف کننده بزرگ این سوخت در جهان بوده است.

    برچسب ها