عصر خودرو

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران تشریح کرد:

نحوه تداوم ثبت معاملات نمادهای درج شده در بازار پایه توافقی فرابورس ایران

عصر بازار: رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران نحوه ثبت معاملات نمادهای درج شده در بازار پایه توافقی فرابورس ایران را تشریح کرد.

نحوه تداوم ثبت معاملات نمادهای درج شده در بازار پایه توافقی فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بهنام محسنی در خصوص معاملات نمادهای درج شده در بازار پایه توافقی اظهار داشت: تداوم ثبت معاملات نمادهای درج شده در بازار پایه توافقی فرابورس ایران بدون دوره سفارش‌گیری انجام می‌شود و به محض بازگشایی نماد، تطبیق سفارش‌های ثبت شده در سامانه معاملات و ارسال به ناظر بازار امکان پذیر است.
    وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی سفارش‌های ثبت شده در سامانه معاملاتی پیش از زمان بازگشایی نمادهای مذکور حذف می‌شوند، کارگزاران باید نسبت به ورود مجدد سفارش‌های مشتریان خود در سامانه معاملاتی در زمان بازگشایی مجدد نمادهای معاملاتی بازار پایه توافقی اقدام کنند.
    رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران با بیان اینکه طبق ماده 12 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه، دامنه نوسان قیمت روزانه و محدودیت حجمی در هر سفارش در خصوص معاملات توافقی اعمال نمی‌شود، افزود: البته هیات مدیره فرابورس می‌تواند در صورت نیاز، محدودیت حجمی یا قیمتی جهت ثبت سفارش‌های هر نماد معاملاتی در سامانه معاملات توافقی تصویب و پس از اطلاع رسانی، اعمال کند.
    وی تاکید کرد: همچنین معاملات سهام شرکت‌های حاضر در بازار پایه توافقی بر اساس اطلاعات منتشره موجود و طبق ماده 11 دستورالعمل مذکور در هر زمان امکان‌پذیر است و طبق تبصره 1 آن ماده، خریدار و فروشنده با آگاهی نسبت به وضعیت مالی شرکت و بر اساس اطلاعات منتشره موجود اقدام به خرید و فروش می‌کند و هرگونه ادعایی در خصوص عدم افشای اطلاعات، پذیرفته نیست.
    محسنی از متقاضیان خواست تا میزان تطابق اطلاعات منتشر شده توسط ناشر از طریق سایت کدال را با اطلاعات عنوان شده بخش مربوط به موارد افشا در دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، مورد بررسی قرار دهند.

    برچسب ها