عصر خودرو

رشد ۷ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۷ درصد افزایش یافت و در پایان معاملات دیروز به ۵۰ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

رشد ۷ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران خود را برای آغاز معاملات در سه ماهه سوم سال آماده کرده اند و کاهش ارزش دلار بر اکثر کالاها تاثیرگذار بوده، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و نفت برنت بالاترین رشد قیمت هفتگی از اواسط ماه می تاکنون را تجربه کرد.

    بازار تاثیر چندانی گزارش صنعتی اخیر  که نشان داد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای چهارمین هفته در 5 هفته گذشته افزایش داشته نپذیرفت. بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، تولید کنندگان آمریکایی این هفته 11 سکوی نفتی را اضافه کردند که بیشترین افزایش از ماه دسامبر تاکنون بود و نشان داد که روند نزدیک به 2 ساله کاهش تعداد سکوها شاید در حال پایان یافتن است.
    فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیچرز در شیکاگو گفت: «افزایش تعداد سکوها نشان دهنده افزایش تولید است، اما تعداد سکوها همچنان 300 عدد نسبت به یک سال قبل کمتر است، بنابراین فعالا کسی نگرانی این افزایش تعداد سکوها نیست.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 64 سنت، معادل 1.3 درصد افزایش به 50 دلار و 35 سنت رسید.
    قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 66 سنت، معادل 1.4 درصد افزایش به 48 دلار و 99 سنت رسید.
    افزایش قیمت 4 درصدی نفت برنت از جمعه گذشته تاکنون، بیشترین رشد هفتگی در 7 هفته اخیر بوده و عمدتا ناشی از کاهش شوک بعد از رای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بازگشت سرمایه گذاران به بازار بوده است. قیمت نفت خام آمریکا نیز در این هفته حدود 3 درصد افزایش داشت.
    بانک انگلیسی بارکلیز پیش بینی خود از قیمت نفت در سال 2016 را برای هر دو شاخص نفتی 3 دلار کاهش داده و پیش بینی کرده که نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت در بقیه ماه های سال 2016 به 44 و 43 دلار برسد.
    تحلیلگران بارکلیز در یادداشتی نوشتند: «بازارها تنها نوک کوه یخی را که در نتیجه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به وجود آمده تجربه کرده اند.»

    برچسب ها