عصر خودرو

رشد ۵۸درصدی صادرات نفت ایران به هند در نیمه نخست ۲۰۱۶

عصر بازار- واردات نفت هند از ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ با حدود ۵۸درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۳۴۲هزار بشکه در روز رسید.

رشد ۵۸درصدی صادرات نفت ایران به هند در نیمه نخست ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آمارهای اولیه نشان می‌دهد که واردات نفت هند از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 39 درصد افزایش داشته است.

    بر اساس این آمارها، در نیمه نخست سال 2016، واردات نفت هند از ایران با حدود 58 درصد افزایش به حدود 342 هزار بشکه در روز رسید در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 216 هزار و 500 بشکه بود.

    شرکت میتال انرژی، که بخش عمده سهام آن متعلق به شرکت دولتی هندوستان پترولیوم است در نوامبر 2012 تحت فشار تحریم‌های غرب خرید نفت از ایران را متوقف کرده بود.

    این شرکت پس از سه سال و نیم وقفه خرید نفت از ایران را از سر گرفته است.

    بر اساس آمارهای اولیه به دست آمده از منابع تجاری و سرویس‌های رصد آمد و شد تانکرها، ماه گذشته، شرکت میتال انرژی یک میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

    این گزارش حاکی است، پالایشگاه‌های هندی در ماه ژوئن روزانه حدود 381 هزار و 500 بشکه نفت از ایران خریده‌اند.

    خریدهای ماه ژوئن از ایران تقریباً 0.6 درصد بیشتر از خریدهای ماه می بود. در ژوئن سال گذشته هند روزانه حدود 274 هزار و 800 بشکه نفت از ایران خریداری کرده بود.

    واردات نفت هند از ایران در سالی که از اول آوریل آغاز می‌شود، به بالاترین رقم طی 7 سال گذشته خواهد رسید. شرکت‌های دولتی و خصوصی هندی مجموعاً در حال خریداری حداقل روزانه 400 هزار بشکه نفت از ایران هستند.

    در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، یعنی سه‌ماهه نخست این سال مالی، خرید نفت هند از ایران با 25.6 درصد افزایش به 384 هزار و 500 بشکه در روز رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود 306 هزار بشکه بود.

    شرکت خصوصی اسار اویل در ماه ژوئن روزانه 180 هزار و 600 بشکه از ایران نفت خرید و بزرگترین مشتری نفت ایران در این ماه بود. خرید نفت شرکت مانگالور از ایران در این ماه به 69 هزار بشکه رسید. ریلاینس اینداستریز هم حدود 64 هزار بشکه وارد کرد. شرکت ایندین اویل نیز روزانه تقریباً 32 هزار بشکه نفت از ایران خرید.

    برچسب ها