عصر خودرو

در ماه ژوئن ۲۰۱۶ اتفاق افتاد;

کاهش صادرات نفت عراق در پی افزایش مصرف داخلی

عصر بازار- در حالی که ژنراتورهای برق، سوخت بیشتری مصرف کرده و میزان تقاضای داخلی برای خنک‌کردن هوا افزایش یافته است، صادات نفت عراق از بنادر جنوبی این کشور در ماه ژوئن اندکی کاهش یافت.

کاهش صادرات نفت عراق در پی افزایش مصرف داخلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اعلام یک مقام رسمی شرکت نفت دولتی عراق، بارگیری از ترمینال‌های نفتی جنوب عراق در ماه ژوئن، از 3.2 میلیون بشکه در روز به متوسط روزانه 3.175 میلیون بشکه کاهش یافته است.

    عرضه نفت خام به پالایشگاه‌های نفت داخلی به دلیل افزایش تقاضای برق برای خنک‌سازی در حین فصل تابستان در دومین تولیدکننده بزرگ اوپک بالا رفته است.

    منطقه جنوبی عراق بیشترین نفت این کشور را تولید می‌کنند. دولت منطقه‌ای کردنشین شمالی نیز در حدود 500 هزار بشکه در روز نفت به بندر ترکیه‌ای سیهان در دریای مدیترانه صادر کرده است.

    دولت عراق که تقریبا تمامی درآمد خود را به نفت وابسته است، در ماه ژوئن 3.845 میلیارد دلار از صادرات نفت درآمد داشته است. سخنگوی وزارت نفت اعلام کرد که متوسط قیمت فروش، بشکه‌ای 40.37 دلار بوده است. با توجه به رشد قیمت نفت، درآمد نفتی ماه ژوئن از ماه آوریل بیشتر بوده است.

    تحلیلگران نفتی و مقامات عراقی انتظار دارند که صادرات نفت این کشور در سال جاری رشد بیشتری داشته باشد.

    برچسب ها