عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران:

هند و اندونزی خواستار معامله قیر در بورس کالای ایران هستند

عصر بازار- سلطانی نژاد گفت: برای راه اندازی یک بازار مالی مبتنی بر کالا ما تعداد بازیگران زیادی را نیاز داریم و بعضا این بازیگران در داخل کشور وجود ندارند.

هند و اندونزی خواستار معامله قیر در بورس کالای ایران هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مدیرعامل بورس کالای ایران در پاسخ به این پرسش که آیا پس از اجرای برجام درخواستی برای گسترش همکاری‌ها با سایر کشورها داشته‌اید؟ ، اظهار داشت: در خصوص تسویه و مبادلات پایاپای پولی از چندین بانک خارجی مراجعه داشتیم که ما آنها را به سمت بانک مرکزی هدایت کردیم تا مجوزهای لازم را دریافت کنند و در این حوزه به ما کمک کنند.

    وی افزود: از سوی دیگر در راه اندازی بازار مشتقه نیازمند بازیگرهای خارجی هستیم زیرا بخشی از محصولاتی که در ایران تولید می شوند در بازارهای جهانی مشتری دارند مانند قیر.

    حامد سلطانی نژاد گفت: برای راه اندازی یک بازار مالی مبتنی بر کالا به بازیگران زیادی نیاز داریم و بعضا این بازیگران در داخل کشور وجود ندارند.

    وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی بازار آتی قیر  مراجعه کننده از خارج از کشور داریم. این مراجعه کنندگان بیشتر از کشورهای اندونزی و هند هستند. همچنین از بورس‌های کشورهای اروپایی و شرق آسیا نیز برای گسترش همکاری‌ها درخواست داریم.

    مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: درصددیم برای توسعه معاملات کالا بازار آتی قیر و معاملات سلف را برای قیر راه اندازی کنیم. ضمن آنکه صدور گواهی سپرده کالایی بر اساس دارایی پایه قیر و راه اندازی صندوق های کالایی قیر از سایر برنامه‌های بورس کالای ایران است.

    برچسب ها