عصر خودرو

مجری طرح توسعه یک میدان نفتی اعلام کرد:

برداشت روزانه ۳۰هزار بشکه نفت از یاران شمالی تا ۲ ماه دیگر

عصر بازار- مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی گفت: برداشت روزانه۳۰ هزار بشکه نفت خام از میدان مشترک یاران شمالی تا پایان شهریورماه امسال محقق خواهد شد.

برداشت روزانه ۳۰هزار بشکه نفت از یاران شمالی تا ۲ ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آرش باقرزاده با بیان این که همه فعالیت های مربوط به پیش راه اندازی میدان یاران شمالی درحال انجام است، افزود: در مردادماه امسال عملیات پیش راه اندازی این میدان مشترک انجام خواهد شد.
    وی ضمن اشاره به اینکه برداشت نفت از چاه شماره یک این میدان از بهمن ماه ٩١ شروع شده است، تصریح کرد: طرح توسعه میدان یاران شمالی در پایان اردیبهشت ماه از پیشرفت ٨٥,٣٥ درصدی برخوردار بوده است.
    باقرزاده همچنین اعلام کرد: هم اکنون کالاهای دیر تحویل در حال ورود به این منطقه نفتی هستند، ضمن این که کمپرسورهای بخش گاز واحد فرآورشی نیز تا اواخر مردادماه وارد می شوند.
    مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی اضافه کرد: به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای حفاری یک حلقه چاه ارزیابی در جنوب این میدان هستیم.
    به گزارش ایرنا، افزایش برداشت از میدان های مشترک نفتی یکی از اولویت های مهم وزارت نفت در دولت یازدهم است و در هیمن راستا، ظرفیت تولید نفت میدان های غرب کارون افزایش یافته است.
    میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن با هدف تولید روزانه30هزار بشکه نفت در دستور کار قرار دارد، در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130 کیلومتری غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه واقع است. این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع است.

    برچسب ها