عصر خودرو

عدم اطمینان تاجران به بریتانیا;

بازار گاز و نفت رونق گرفت

عصر بازار- قیمت آسیا برای گاز های طبیعی مایع که همان LNG است به بالاترین قیمت خود از فوریه رسیده است.

بازار گاز و نفت رونق گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، LNG آسیا حدود 5.50 دلار قیمت گذاری شده که این مقدار یک سوم بیشتر از کمترین قیمت سال2016 که در ماه اوریل بوده است. هر بشکه نفت برنت با رشدی 33 سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود 50 دلار و 4 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 13 سنت افزایش به 48 دلار و 46 سنت رسید.

     تجاران بر این باور اند که قیمت ها توسط بازار های مالی حمایت شده و پس از شوکی که از همه پرسی بریتانیا در بازار وارد شد، شرایط بازار و قیمت ها کمی بهبود یافته است.

    کارخانه های چینی که اخیرا دچار مشکل شده اند و مردم این کشور در حال از دست دادن شغل هایشان بودند، در هفته گذشته آماده یک اتفاق ناخوشایند دیگر در اقتصاد جهان نبودند. برگزیت حتی به کشور های آسیایی نیز تاثیر گذاشته بود.

    اقتصاددان ها معتقد اند که با این که در بازار کم رنگ شدن اثرات برگزیت را مشاهده می کنیم ولی پیش بینی می شود که جولای ماه سخت تری برای اقتصاد جهان باشد.

    آن ها معتقد اند که برگزیت یک اثر بلند مدت بر اقتصاد جهان می گذارد و نمی توان در حال حاضر با آسوده خاطر گفت که تاثیرات آن در بازار کم رنگ شده است. به هر حال هم اکنون ارزش پوند پایین است و این برای تجارانی که با پوند تجارت می کنند خبر ناخوشایندی است و در تجارات خود ضرر می بینند.

    علاوه براین مشکلات، عدم اطمینان و ترس در تجار ها باعث می شود که قرارداد های جدیدی در بریتانیا برای تجارت انجام نشود. چون مشخص نیست که چه زمانی برگزیت محقق می شود و یک تجار نمی تواند قراردادهای بلند مدتی با این کشور ببندد.

    برچسب ها