عصر خودرو

ساخت دومین خط اتیلن ایران متوقف شد

عصر بازار- یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توقف ساخت خط لوله اتیلن مرکز خبر داد و گفت: دلیل توقف ساخت، تاخیر در روند احداث برخی پتروشیمی‌های مسیر خط لوله انتقال اتیلن بوده است.

ساخت دومین خط اتیلن ایران متوقف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، همزمان با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید اتان به عنوان مهمترین تامین کننده خوراک صنایع پتروشیمی، ساخت دومین خط لوله انتقال اتیلن ایران متوقف شده است.

    عبدالحسین بیات قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خط اتیلن غرب با اشاره به توقف ساخت خط لوله اتیلن مرکز، درباره توقف ساخت دومین خط لوله انتقال اتیلن ایران، گفت: دلیل آن این است که واحدهای پتروشیمی الفین فیروز آباد و پلی‌اتیلن‌های داراب، فسا، جهرم و استهبان هنوز به پیشرفت 30 تا 40 درصدی نرسیده اند بنابراین نمی‌‌توانیم برای ساخت این خط لوله کار خاصی انجام دهیم.

    قرارداد ساخت خط لوله اتیلن مرکز سال 1390 امضا شد و قرار بود در مسیر ساخت این خط لوله انتقال اتیلن، پنج مجتمع جدید پتروشیمیایی ساخته شود.

    از سوی دیگر، قرار بود خوراک مورد نیاز خط لوله اتیلن مرکز با احداث یک واحد استحصال اتان در پالایشگاه گاز پارسیان تامین شود، این واحد ظرفیت استحصال سالانه یک میلیون و 200 هزار تن اتان برخوردار است.

    طول خط لوله اتیلن مرکز حدود 450 کیلومتر بوده و سرمایه گذاری ساخت این خط  انتقال اتیلن حدود 285 میلیون دلار برآورد شده بود، علاوه بر این برای ساخت پنج مجتمع پتروشیمی مسیر این خط لوله اتیلن قرار بود حدود دو میلیارد و 450 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید انجام شود، خط اتیلن مرکز از فیروزآباد آغاز می‌شود و با عبور از فسا به داراب، به جهرم و استهبان می‌رسد.

    برچسب ها