عصر خودرو

صادرات پتروشیمی ایران به انگلیس از سرگرفته شد

عصر بازار- برای نخستین بار در دوران پساتحریم، ایران یک محموله پتروشیمی به انگلیس صادر کرد.

صادرات پتروشیمی ایران به انگلیس از سرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، کشورهای اروپایی پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی از سهمی حدود 13 درصدی از تجارت و صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران را به خود اختصاص داده بودند به طوری‌که سالانه بین 2 تا 2.5 میلیارد دلار محصول پتروشیمی ایران روانه کشورهای اروپایی می‌شد.

    بر این اساس برای نخستین بار در دوران پساتحریم، صادرات محصولات پتروشیمی ایران به انگلیس آغاز شد تا این کشور پس از فرانسه، ایتالیا و آلمان چهارمین کشور بزرگ اروپایی باشد که به جمع مشتریان محصولات پتروشیمی ایران بپیوندد.

    از این رو یک محموله از محصولات پتروشیمی و پلیمری اخیرا روانه انگلیس شده است، ضمن آنکه  کشورهایی همچون بلغارستان، رومانی، یونان، ایتالیا و فرانسه هم از دیگر مشتریان محصولات ایرانی بوده اند.

    در همین حال فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی هفته جاری  با اشاره به وجود رقبایی همچون سابیک عربستان سعودی و قطر برای تصاحب سهم از دست رفته صادرات پتروشیمی ایران در اروپا، گفته است: در صورت لغو کامل تحریم‌ها در مدت زمان 1.5 تا 2 سال امکان بازپس گیری سهم از دست رفته در این بازار استراتژیک وجود دارد.

    برچسب ها