عصر خودرو

افزایش نرخ کمیسیون در معاملات تداول عربستان

عصر بازار- نهاد ناظر بازار سرمایه عربستان که به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی است، نرخ کمیسیون معاملات را در بورس تداول عربستان افزایش داد.

افزایش نرخ کمیسیون در معاملات تداول عربستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علیرغم تمام تلاش های عربستان برای جذب سرمایه گذاری خارجی و عبور از اقتصاد نفتی، نهاد ناظر بر بازار سرمایه این کشور نرخ کمیسیون معاملات در بورس تداول این کشور را افزایش داد.

    بر اساس این گزارش، افزایش نرخ کمیسیون از 12 صدم درصد تا 15.5 صدم درصد به صورت شناور بابت هر معاملات در این نهاد به تصویب رسید در حالی که نرخ ثابتی که سابق بر این بر معاملات اعمال می شد ملغی شد.

    این در حالی است که، مبلغ کمیسیون اخذ شده از معاملات بین سه نهاد CMA(نهاد ناظر بازار عربستان)، بورس تداول و شرکت های کارگزاری تقسیم می شود. در حالی که، بیشترین سهم به کارگزاران تعلق می گیرد .

    در این معاملات، اشخاص حقیقی که حجم معاملات بسیار اندکی دارند درصد کمیسیون کمتری برای معاملات خود پرداخت می کنند. این قانون از 17 جولای(27 تیرماه) در بورس تداول اعمال خواهد شد.

    نهاد ناظر عربستان با اعلام افزایش نرخ کمیسیون ها اظهار داشت: در این افزایش، نرخ های سپرده گذاری، نقل و انتقال، تسویه وجوه، خزانه داری و ثبت نیز در نظر گرفته شده است.

    بر اساس اصلاحیه های جدید اقتصادی در عربستان و قوانین این کشور مبنی بر جذب سرمایه گذاری خارجی، تداول قصد دارد سهام خود را از سهامی خاص به عام تبدیل کند و این عرضه اولیه را در سال2018 میلادی به سرانجام خواهد رساند .

    برچسب ها