عصر خودرو

نایب رئیس اتاق ایران:

ایران سیاره‌ای از معدن ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به شرکت‌های لوکزامبورگی سرمایه گذار در سیارک‌های اطراف خود برای کشف معادن توصیه کرد به ایران بیایند؛ زیرا کشور ما به تنهایی سیاره‌ای از معادن و فلزات است.

ایران سیاره‌ای از معدن ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «محمدرضا انصاری» که سرپرستی هیات اقتصادی ایران را در همایش «ایران و لوکزامبورگ شرکای دنیای در حال تغییر» بر عهده داشت، گفت: در خبرها آمده بود لوکزامبورگ در زمینه استخراج مواد معدنی و برخی فلزات در سیارک های اطراف خود سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده است. من اینجا به شما اعلام می کنم ایران در زمینه تنوع معادن و فلزات، به تنهایی یک سیاره است؛ پس به ایران بیایید.

    انصاری افزود: اکنون 1700 میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که برخی از آنها تا 80 درصد پیشرفت داشته اند و این یک موقعیت عالی برای سرمایه گذاران خارجی است؛ زیرا با وجود تحریم ها و مسایل گوناگون، سرمایه گذاری در ایران همواره سودآور بوده است.
    وی به عنوان یکی از نمایندگان بخش خصوصی ایران اضافه کرد: در فضای مساعد موجود، ورود به این پروژه ها در قالب سرمایه گذاری مشترک، در وقت و هزینه دو طرف صرفه جویی می کند.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    نایب رییس اتاق ایران خطاب به فعالان اقتصادی لوکزامبورگی حاضر در این همایش گفت: توصیه می کنم با بخش خصوصی ایران به صورت مستقیم در ارتباط باشید. این کار دلایل روشنی دارد؛ سیاست و مقام های دولتی دستخوش تغییرند اما بخش خصوصی ثبات دارد.
    وی ادامه داد: ایران در زمینه صنایع دانش بنیان و فناوری، با وجود تحریم ها رشد زیادی کرده و نیروی تحصیلکرده و باهوش ایران در زمینه های مختلف تخصصی در داخل و خارج از کشور، پیشرفت های چشمگیری داشته اند.
    به گفته وی، گردشگری و تحقیق برای بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر زمینه های مناسب برای همکاری دوجانبه است.
    وی بر ضرورت اجرای برخی برنامه های مشترک برای تسهیل روابط تجاری دو کشور بویژه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف تاکید کرد.
    «پیمان سعادت» سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا، در این همایش گفت: برجام نتایج بسیار ارزنده ای داشت که یکی از آنها ارتقای کمی و کیفی همکاری اقتصادی ایران با کشورهای توسعه یافته است.
    سعادت با اشاره به تواضع و علاقه مشترک مقامات کشور لوکزامبورگ به توسعه همکاری ها با ایران، آینده روابط دو کشور را امیدوارکننده پیش بینی کرد.
    سفیر ایران در لوکزامبورگ افزود: به منظور بهبود همکاری های اقتصادی دو کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران از همتای خود در لوکزامبورگ دعوت کرد تا به همراه هیات تجاری به ایران بیایند.
    سعادت لوکزامبورگ را مرکز سرمایه و بانکداری اروپا معرفی کرد که در زمینه مخابرات خودرو و صنایع هوافضا فرصت همکاری دو کشور وجود دارد.
    در ادامه این همایش برخی مقام های اتاق مشترک بازرگانی ایران و بلژیک و لوکزامبورگ، فعالان بخش خصوصی حاضر در همایش و مسئولانی از سازمان سرمایه گذاری و بانک مرکزی ایران سخنرانی کردند.
    در این همایش بیش از 250 تاجر و فعال اقتصادی لوکزامبورگ شرکت کردند که بیش از دو برابر آمار ثبت نام کنندگان اولیه بود.
    لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپا است که با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور با توجه به جمعیت پانصدهزار نفری خود از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می‌آید.
    اکنون سرمایه گذارانی از لوکزامبورگ در بازار سرمایه ایران فعالند.

    برچسب ها