عصر خودرو

موانع برطرف می شود;

گسترش روابط تجاری ایران و عراق به سطح سیاسی

عصر بازار- قائم مقام وزارت بازرگانی عراق، از امضای یک توافقنامه جدید تجاری میان تهران و بغداد در آینده نزدیک خبر داد و ضمن تاکید بر گسترش مناسبات تجاری بین دو کشور و رسیدن آن به سطح روابط سیاسی و نظامی، گفت در چارچوب این توافقنامه موانع مشکلات روابط اقتصادی بر طرف خواهد شد.

گسترش روابط تجاری ایران و عراق به سطح سیاسی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'ولید حبیب الحلو' روز پنجشنبه  افزود، ایران در مبارزه با تروریسم موضع افتخار آمیزی نسبت به عراق داشته و اگر ایران نبود شاید داعش الان در بغداد می بود، بر همین اساس امیدواریم که سطح روابط تجاری همانند روابط سیاسی ونظامی بین دو کشور گسترش یابد.

    وی ادامه داد که روابط اقتصادی بین دو کشور تاریخی است و ایران و عراق دارای مرزهای مشترک به طول بیش از یک هزار کیلومتر هستند و مشترکات تاریخی و دینی و اجتماعی گسترده بین آنها وجود دارد و برای همین شاهد نشاط گردشگری دینی بین دو کشور هم هستیم.
    قائم مقام وزارت بازرگانی عراق ابراز امیدواری کرد که تمامی مشکلات و موانع در راه توسعه روابط تجاری بین دو کشور برداشته شود، زیرا منافع دو کشور و دو ملت دوست در گسترش مناسبات تجاری است.
    ولید الحلو خاطرنشان کرد که کالاهای ایرانی با هزینه های حمل کمتری به عراق می رسند و هزینه حمل و نقل آنها در مقایسه با دیگر کشورها کمتر است و چندین استان داریم که مرز مشترک با ایران دارند.
    وی با اشاره به رقم 14 میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته میلادی گفت: البته برخی کشورها رقم بالاتری از این حجم مبالادت تجاری را با عراق زده اند و برای همین،امیدواریم که رقم مبادلات تجاری بین ایران و عراق به 20 میلیادر دلار برسد.
    وی وجود پاره ای مشکلات را علت محدودیت مبادلات تجاری بین دو کشور خواند و گفت که با توافقنامه اقتصادی که بزودی بین دو کشور امضا می شود، تمامی این مشکلات برطرف خواهد شد.
    قائم مقام وزارت بازرگانی عراق ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاری بین دو کشور رونق پیدا کند و سرمایه ایرانی در عراق و سرمایه عراقی در ایران به کار گرفته شود، زیرا رویکرد دولت عراق گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران است.
    وی روابط تاریخی بین دو کشور را یادآور شد و گفت که ایران در طول رژیم بعث صدامی، پشتیبان گروه های معارضه بود و این حمایت ها و پشتیبانی ها تا به امروز ادامه دارد و بطور طبیعی انتظار می رود که مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی نیز گسترش یابد.

    برچسب ها