عصر خودرو

ارزش صادرات پتروشیمی نوری ۳۵۶ میلیون دلار اعلام شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) گفت:این شرکت در سه ماهه نخست سالجاری با رکورد تولید ۸۳۱ هزار تن محصول به ارزش ۳۵۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرد.

ارزش صادرات پتروشیمی نوری ۳۵۶ میلیون دلار اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مجتبی طاهری روز پنجشنبه  افزود: 447هزار تن از محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی نوری نیز به ارزش 5هزارو 500میلیارد ریال به مصرف داخلی رسید.

    وی یادآورشد:محصولاتی تولیدی این مجتمع به کشورهای آسیای شرقی، حاشیه جنوبی خلیج فارس و شبه جزیره هند صادر می شود.
    مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) گفت: پتروشیمی نوری با تولید حدود یک میلیون و 300 هزار تن محصول، میانگین عملکرد ماهانه خود در فصل بهار سالجاری را نسبت به ظرفیت اسمی تولید سال این مجتمع به 115درصد افزایش داد .
    طاهری ادامه داد: در اردیبهشت ماه جاری نیز شرکت پتروشیمی نوری با تولید 440هزار تن محصول به بیشترین میزان تولید در 10سال گذشته دست یافت.
    وی یادآورشد: شرکت پتروشیمی نوری از بزرگترین تولید کننده های اروماتیک جهان است که با ظرفیت چهار و نیم میلیون تن در سال نقش بسزایی در بازار محصولات پتروشیمی کشور و خاورمیانه دارد.
    طاهری گفت:محصولات اصلی پتروشیمی نوری پارازایلین، ارتوزایلین و بنزن و همچنین محصولات فرعی آن ترکیبات سنگین و سبک هیدروکربنی، رافینیت، برش پنتان، گاز مایع، آروماتیک های سنگین و نفتای تصفیه شده است.
    مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) گفت: کاربرد محصولات اصلی تولیدی این شرکت در تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی همچون پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگها، رزین ها، بطری های یکبار مصرف، تهیه نایلون ، ترکیبات دارویی، سموم دفع آفات و حلال های صنعتی است و محصولات فرعی آن نیز به عنوان یکی از مهمترین خوراک واحدهای الفینی و گازوئیل استفاده می شود.
    طاهری یادآورشد: مواد اولیه و خوراک پتروشیمی نوری سالانه چهار و نیم میلیون تن میعانات گازی دریافتی از مجتمع گاز پارس جنوبی و 270 هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم است.
    وی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی نوری در حال حاضر یک طرح توسعه نیز در دست نصب و ساختمان دارد که با راه اندازی آن میزان ارزش افزوده محصولات تولیدی آن افزایش می یابد.

    برچسب ها