عصر خودرو

دیدار سرنوشت‌ساز سیمانی‌ها با جهانگیری;

برگزاری اولین جلسه هلدینگ شستا با مدیریت جدید در روز شنبه

عصر بازار- رئیس هیات مدیره شستا با بیان اینکه اولین جلسه این هلدینگ با هیات مدیره جدید در روز شنبه برگزار می‌شود، گفت: اعضای انجمن صنفی صنعت سیمان امروز پنجشنبه در راستای تعیین تکلیف افزایش قیمت سیمان در بازار با معاون اول رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند.

برگزاری اولین جلسه هلدینگ شستا با مدیریت جدید در روز شنبه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مرتضی لطفی که به تازگی حکمش به عنوان رئیس هیات مدیره در بزرگترین هلدینگ کشور (شستا) مورد تایید وزیر کار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: این حکم از سوی رئیس سازمان تامین اجتماعی صادر شده و اولین جلسه شستا پس از تغییر و تحولات در هیات مدیره روز شنبه برگزار خواهد شد.

    او با اشاره به جلسه مهم انجمن صنفی سیمان با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه قرار است اعضای انجمن صنفی سیمان در خصوص افزایش قیمت سیمان در بازار تصمیم‌گیری کنند. زیرا واحدهای سیمانی کشور به دلیل افزایش ظرفیت تولید و کاهش تقاضا در بازار با فضای تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند و ناچار هستند به دلیل تعمیق رکود با ظرفیت پایین خود کار کنند.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس وخوزستان افزود: با معاون اول رئیس‌جمهور در این رابطه مذاکراتی داشته‌ایم و قرار است تمامی مطالبات معوقه این صنعت پرداخت شود. ناتوانی مالی واحدهای سیمانی در سایه رکود سبب شده اغلب کارخانه‌ها با ظرفیت 60 درصدی تولید کنند و با تامین زیرساخت‌های گاز و برق با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند.

    لطفی به بدهی 29 میلیون دلاری وزارت نفت به کارخانجات سیمان اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم انجمن سیمان با وزارت نفت سال 93 قرار شد در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز 20 روز کوره‌های سیمان خاموش شوند و مصرف گاز خود را متوقف کنند و به جای آن سوخت مازوت استفاده کنند. سیمانی‌ها به این تفاهم عمل کردند اما وزارت نفت 29 میلیون دلار را به این کارخانجات پرداخت نکرد و باید در این جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور تکلیف این بدهی وزارت نفت مشخص شود.

    او در پایان گفت: افزایش قیمت و مشکلات اخیر صنعت سیمان و بسترسازی برای خروج از رکود این صنعت از محورهای اصلی گفت‌وگوهایمان با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور است.

    برچسب ها