عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد؛

بورس کالای ایران عضو فدراسیون بورس های جهانی شد

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان، از عضویت بورس کالای ایران در فدراسیون بورس های جهانی WFE خبر داد.

بورس کالای ایران عضو فدراسیون بورس های جهانی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، صبح امروز طی نشستی رسمی در سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور اعجاز علی شاه رییس بورس کالای پاکستان، محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد، تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان منعقد شد.

    فطانت رییس سازمان بورس در این نشست گفت: بورس کالای ایران که برای عضویت در فدراسیون بورس های جهانی درخواست داده بود، به تازگی با دریافت نامه ای از سوی این نهاد، عضو WFE شد و امیدوارم این اتفاق خوشایند برای بازار سرمایه ایران به زودی برای سایر بورس های کشور نیز رخ دهد.
    حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران نیز در این باره گفت: ما به خاطر شرایط تحریم از عضویت در نهادهای بین المللی محروم بودیم اما با ورود به دوران پساتحریم فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم به عضویت فدراسیون بورس های جهانی دربیاییم.
    وی با بیان اینکه فدراسیون بورس های جهانی، معتبرترین تشکل و نهادی است که بورس ها می توانند عضو آن شوند، به مزایای این عضویت اشاره کرد و اظهار داشت:
    تطبیق بورس کالای ایران با استانداردهای بین المللی، ارتباط هرچه بهتر و بیشتر با بورس های کالایی دنیا، حضور در کارگاه های تخصصی فدراسیون و تبادل تجربیات و دانش و همچنین معرفی و به اشتراک گذاشتن بازارهای جدید مالی در بین اعضا و در نهایت، توسعه فعالیت های اقتصادی مانند پوشش ریسک های کشوری از طریق بورس ها از جمله مزایای عضویت بورس کالا در WFE به شمار می رود.

    برچسب ها