عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز:

نشست برقی عشق‌آباد نیازمند تایید وزارت نیرو است

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز درباره جزئیات نشست عشق‌آباد در مورد ایجاد منطقه برقی با کشورهای منطقه می‌گوید تنها مذاکرات صورت گرفته و صادرات برق باید با تایید نهایی وزارت نیرو صورت گیرد.

نشست برقی عشق‌آباد نیازمند تایید وزارت نیرو است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا کاملی در مورد آغاز صادرات برق بر اساس توافق‌نامه‌های قبلی با چند نیروگاه‌ خصوصی تصریح کرد: این نیروگاه‌ها باید برنامه خود را برای آغاز پروژه ارائه دهند و البته هر گونه صادرات برق با هماهنگی وزارت نیرو باید صورت گیرد.

    وی درباره آخرین وضعیت توافق‌نامه‌های این شرکت با برخی شرکت‌های خصوصی نیروگاهی در خصوص تامین گاز مورد نیاز و صادرات برق تولید شده، گفت: این شرکت‌ها وظیفه دارند هزینه و فایده این پروژه را ابتدا محاسبه کرده و برای ساخت نیروگاه و بازارهای هدف برای صادرات برق تولید شده جانمایی انجام دهند.

    مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها باید میزان عملی بودن موضوع صادرات برق را به شرکت ملی صادرات گاز اعلام کنند، در باره توافق با توانیر در این مورد نیز تصریح کرد: خود این نیروگاه‌های خصوصی باید مجوزهای لازم برای صادرات برق را نیز طی مذاکراتی که انجام می‌دهند از شرکت توانیر دریافت کنند.

    کاملی همچنین درباره ایده ایجاد شبکه انرژی منطقه با استفاده از منابع گازی ایران و تبدیل این منابع به برق و صادرات آن با کشورهای منطقه، با اشاره به اینکه در نشستی در عشق‌آباد این موضوع مطرح شده است، گفت:‌ ما تنها مذاکرات را انجام می‌دهیم اما در نهایت هر موضوعی که وارد بحث صادرات برق شود باید با تایید و اجازه وزارت نیرو صورت گیرد.

    برچسب ها