عصر خودرو

چرخش سیاست نفتی عربستان

عصر بازار- وزیر نفت جدید عربستان با چرخش سیاست نفتی عربستان سعودی باعث بالا رفتن قیمت نفت شده است.

چرخش سیاست نفتی عربستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، عربستان سعودی به دنبال افزایش قیمت نفت در بازارهاست و این یک تغییر بزرگ در سیاست نفتی این کشور در چندماه اخیر است. در واقع،‌ عربستان سعودی در حال انجام کاری بیش از رشد اندک قیمت نفت است؛ این کشور در حال بالابردن شدید قیمت نفت است.

    هفته گذشته، خالد الفالح وزیر نفت جدید عربستان سعودی پیامی جدید برای حفاران آمریکایی داشت. وی اعلام کرد: عرضه مازاد از بین رفته است؛ ما تا زمانی که این سیستم کار کند به حمایت از قیمت نفت ادامه خواهیم داد.
    چه اتفاقی افتاده است؟
    رویدادهای متعددی اخیرا در بازار نفت اتفاق افتاده است. اول از همه اینکه حفاران آمریکایی در واقع از دور خارج شده‌اند؛ در دو سال گذشته میزان دکل‌های نفتی این کشور به یک چهارم کاهش پیدا کرده است. ثانیا، عربستان سعودی بدنبال عرضه اولیه عمومی آرامکوست تا شکاف اجتماعی و مالی ایجاد شده در جنگ قیمت دوساله را کاهش دهد. سوم اینکه عربستان سعودی وزیر نفت جدیدی را منصوب کرده است.

    با وجود این آیا عربستان سعودی در آستانه عرضه اولیه عمومی آرامکو قیمت نفت را بالا نگاه خواهد داشت؟ این موضوع به سه عامل زیر بستگی دارد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، نخست، وضعیت اقتصاد جهانی که سرعت تقاضای نفت خام را تعیین می‌کند. دوم، ادامه دادن ایران به تولید بیشتر و افزایش سهم بازار؛ و سوم اینکه چگونه حفاران آمریکایی دکل‌های نفتی را مجددا وارد خط تولید خواهند کرد. تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته‌های اخیر در حال افزایش است.
    علاوه بر این، باید اشاره کرد که قبل از صعود قیمت نفت به بشکه‌ای 60 دلار، بازارهای نفت باید شاهد سقوط قیمت نفت به سطوح 40 و یا حتی 30 دلاری باشند.

    برچسب ها