عصر خودرو

قول وزیر نفت برای حل مشکل خوراک مجتمع های پتروشیمی

زنگنه: باید نهادی برای فروش محصولات پتروشیمی ایجاد شود

عصر بازار- وزیر نفت با ضروری خواندن ایجاد نهادی برای فروش محصولات پتروشیمی، برای حل مشکل خوراک مجتمع ها قول کمک داد.

زنگنه: باید نهادی برای فروش محصولات پتروشیمی ایجاد شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصربازار» به  نقل از ایرنا، ایران هم اکنون ظرفیت تولید سالیانه بیش از 60 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را دارد و قصد دارد تا پایان سال 1404 توان خود را به 160 میلیون تن افزایش دهد.

    در سال های گذشته بخشی از ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به علت کمبود خوراک خالی مانده است و بر این اساس، وزارت نفت برنامه هایی را برای تامین خوراک گاز و مایع مورد نیاز این مجتمع ها اجرا کرده است.
    در همین پیوند بیژن زنگنه در نشست مشترک با مدیران بلندپایه صنعت پتروشیمی گفت: در حل مشکل خوراک مجتمع های پتروشیمی ها جدی هستیم و برای تامین خوراک مورد نیاز آنها، حتما کمک می کنیم.
    به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، زنگنه درباره ساماندهی صادرات این گروه محصولات افزود: در مورد بازاریابی محصولات پتروشیمی، با تمرکز بازرگانی کل پتروشیمی ها موافقم.
    وی تاکید کرد باید نهادی هماهنگ کننده زیر نظر شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای فروش محصولات پتروشیمی ایجاد شود.
    زنگنه اضافه کرد: به نظر می رسد تاسیس این نهاد، منطقی ترین روش برای جلوگیری از آسیب پذیری فروش برخی محصولات در بازارهای صادراتی باشد.
    در این نشست که با حضور مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مجتمع های در دست ساخت برگزار شد، آخرین وضعیت پیشرفت طرح های پتروشیمی بررسی شد.
    بر اساس این گزارش، مدیران عامل 6 طرح پتروشیمی کردستان، پتروشیمی آرمان (انتخاب)، پتروشیمی کیمیا صنایع دالاهو، پتروشیمی متانول کاوه، فاز سوم پتروشیمی پردیس و تخت جمشید پارس در این نشست به طور جداگانه آخرین گزارش عملکرد طرح های در دست اجرای خود را که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، تشریح کردند.
    مهمترین موضوع مطرح شده از سوی مجریان طرح های پتروشیمی، دریافت خوراک برای بهره برداری کامل و شیوه فروش محصولات تولیدی این پتروشیمی ها برای رقابت در بازارهای صادراتی بود.

    برچسب ها