عصر خودرو

نگاهی به آخرین برآوردها از آینده بازار سنگ آهن

عصر بازار- پس از آن که بازار واردات سنگ آهن چین ماه جاری میلادی شروع سختی را پشت سر گذاشت در حال حاضر قیمت به بالای ۵۰ دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده است. به گزارش ایفنا، سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد ۵۳ دلار و ۴۰ سنت هر تن خشک سی اف آر شده است.

نگاهی به آخرین برآوردها از آینده بازار سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، اگر چه نسبت به 70 دلار اواسط آوریل افت زیادی داشته ولی در مجموع نسبت به آغاز سال 2016 حدود 24.5 درصد رشد داشته و نسبت به کف قیمت دسامبر گذشته نیز 44 درصد بالا رفته است.

    موسسه مورگان استنلی میانگین قیمت سنگ آهن وارداتی به چین را از ابتدای سال جاری تاکنون 51.5 دلار هر تن خشک سی اف آر اعلام کرده است. برای ماه های مارس تا سپتامبر نیز پیش بینی قیمت 45 تا 55 دلار را داشته است. برای دراز مدت پیش بینی ها خوش بینانه نیست چون مازاد عرضه ادامه دارد و تا سال 2018 به 100 میلیون تن می رسد. میانگین قیمت سنگ آهن برای سال جاری 46 دلار هر تن خشک برآورد شده که که البته 17 درصد نسبت به برآوردهای قبلی این موسسه بهبود داشته و برای سال آینده نیز 42 دلار برآورد شده است.

    تحلیلگران موسسه سیتی گروپ نیز معتقدند قیمت سنگ آهن امسال 49 دلار و سال آینده 42 دلار هر تن خشک سی اف آر چین خواهد بود و تا سال 2018 نیز به 38 دلار می رسد. البته برآورد قبلی این موسسه انتظار داشت قیمت سنگ آهن تا پایان سال جاری به کمتر از 40 دلار برسد.

    برچسب ها