عصر خودرو

زودتر از مرداد ماه شروع شد؛

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون ریالی ازدواج در برخی بانک ها

عصر بازار- با وجود آنکه بانک مرکزی در بخشنامه خود بانک ها را موظف کرده است از ابتدای مرداد ماه پرداخت وام ازدواج ۱۰۰ میلیون ریالی را به هر یک از زوجین در دستور کار قرار دهند، برخی بانک ها اعطای این تسهیلات را آغاز کرده اند.

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون ریالی ازدواج در برخی بانک ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، افزایش سقف وام ازدواج به 100 میلیون ریال برای هر یک از زوجین در قانون بودجه 1395 کل کشور تصویب شد و به دنبال آن بانک مرکزی در 26 خرداد ماه در بخشنامه ای بانک ها و موسسه های اعتباری را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پرداخت این تسهیلات را حداکثر تا ابتدای مرداد ماه امسال فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.
    برای نمونه بانک صادرات ایران از ابتدای تیرماه پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه یکصد میلیون ریالی را به جوانان و متقاضیان در دستور کار قرار داده و تاکنون ٣١٨ فقره وام به متقاضیان پرداخت کرده است.
    این بانک در زمینه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج در سال‌های 1393 و 1394 به ترتیب به بیش از 263 هزار و 230 هزار متقاضی در سراسر کشور وام پرداخت کرده بود که این میزان تسهیلات پرداختی بیش از 25 درصد از سهم کل تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی را شامل می‌شود.
    بانک صادرات ایران در چهار ماه نخست امسال در مجموع بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم پرداخت کرده است.

    ** رشد 140 درصدی اعتبارات وام ازدواج در بانک قرض الحسنه مهر ایران
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز گفت: امسال بالغ بر یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار به اعطای وام ازدواج تخصیص یافته است که نسبت به پارسال 140درصد رشد نشان می دهد.
    سیامک دولتی یادآور شد: این بانک پارسال بالغ بر 572 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان پرداخت کرد.
    به گفته وی، تمامی پرداخت ها بر اساس ثبت نام متقاضیان در سامانه بانک مرکزی است که پس از طی مراحل قانونی به بانک معرفی می شوند و با تعیین شعبه و تکمیل پرونده می توانند تسهیلات یکصد میلیون ریالی را در قالب عقد قرض الحسنه دریافت کنند.
    دولتی یادآور شد این بانک تاکنون بالغ بر 730 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان پرداخت کرده است.
    ملت، تجارت، ملی و اقتصاد نوین دیگر بانک هایی هستند که پرداخت وام ازدواج 100 میلیون ریالی را به متقاضیان آغاز کرده اند.
    صندوق کارآفرینی امید نیز 10 هزار سهمیه وام 100 میلیون ریالی ازدواج برای امسال در نظر گرفته بود که همه اعتبارات آن ظرف چهار روز به متقاضیان پرداخت شد.

    برچسب ها