عصر خودرو

چهارشنبه ۹ تیر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهارشنبه ۹۵.۰۴.۰۹ در بازار برق بورس انرژی ۸۵ مگاوات برق به ارزش ۴۸۲ میلیون و ۸۶۸ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت  و کاهش 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:



    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ در انتهای دوره قیمت شیبی بسیار ملایم و نزولی به خود گرفته و در حال حاضر در محدوده 344,500 ریال قرار گرفته است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، در نمادهای بار پایه کاهش 500 ریالی را شاهد بودیم و نیروگاه‌ها با کاهش قیمت سعی در فروش برق خود داشتند؛ اما در نمادهای بارپیک تغییری در قیمت رخ نداد و معاملات در محدوده قیمت‌های گذشته به انجام رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950419 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950419 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی داشت و در انتهای دوره در محدوده 350,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی را طی کرده و در انتهای دوره با کاهش شیب مواجه شده در محدوده 529,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 140  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 23.03.1395 با 139  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها