عصر خودرو

همراه با انتقال منابع مالی و فناوری؛

تمایل سنگاپوری ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

عصر بازار- شرکت «تال اینجنیرینگ» سنگاپور برای سرمایه گذاری در طرح های نفتی، فرآورش نفت خام و تولید محصولات پالایشگاهی در ایران اعلام آمادگی کرد.

تمایل سنگاپوری ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم های نفتی ایران ، شرکت های متعدد اروپایی، آمریکایی و آسیایی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران مذاکره هایی را انجام و تفاهمنامه هایی را نیز امضا کرده اند.
    از جمله بخش هایی که فرصت مناسبی را جذب سرمایه گذاری های جدید فراهم کرده، بخش پالایش است که تاکنون در آن بخش، مذاکراتی با شرکت های کره جنوبی ، ژاپن و شماری از شرکت های اروپایی انجام شده است.
    به تازگی سنگاپوری ها نیز تمایل خود برای حضور در صنعت نفت ایران و به ویژه بخش پالایش اعلام کرده اند.
    بر این اساس، شرکت ملی نفت ایران گزارش داد شرکت «تال اینجنیرینگ» سنگاپور، در دیدار با عبدالحمید زارعی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی لاوان، تمایل شرکت اش را برای حضور در منطقه و سرمایه گذاری اعلام کرده است.
    زارعی به فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه اشاره کرد و گفت: پتانسیل و جذابیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی لاوان چشم سرمایه گذاران را به سمت خود جلب کرده است.
    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی لاوان ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده شرکت های بین المللی برای حضور در این منطقه ویژه، باید صلاحیت و اعتبار این شرکت ها مورد بررسی قرار گیرد.
    نماینده شرکت تال اینجینیرینگ مالزی نیز ضمن ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لاوان، گفت: این شرکت برای سرمایه گذاری در طرح های نفتی و زیر شاخه های آن همچون فرآورش نفت خام و تولید محصولات پالایشگاهی آمادگی دارد.
    در اردیبهشت ماه امسال نیز دو شرکت بین المللی برای حضور در منطقه اقتصادی لاوان در دیدار های جداگانه با مدیرعامل این منطقه تمایل خود را ابراز کردند. شرکت «میم هارت» هلدینگ چند ملیتی متشکل از سرمایه گذاران سوئیسی، مجارستانی، ژاپنی، استرالیایی و سنگاپوری است که در حوزه های نفت، گاز، انرژی، پالایشگاهی، نیروگاه، سدسازی، راهسازی، کالا و تجهیزات پالایشگاهی و انواع سازه های شهری فعالیت دارد.
    همچنین شرکت«رو- ال» روسیه نیز که در بخش های نفت، حفاری، اکتشاف و بهره برداری فعالیت می کند نیز مذاکره هایی را با ایران انجام داده است.
    با اجرایی شدن برجام در دی ماه پارسال، تحریم های صنعت نفت لغو و مذاکره با شرکت های بین المللی برای جذب منابع مالی جدید برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و همچنین جذب فناوری های جدید در بخش بالادستی (اکتشاف و تولید) و پایین دستی صنعت نفت (پالایش وپتروشیمی) آغاز شد.

    برچسب ها