عصر خودرو

تحلیل معاملات مس جهانی

عصر بازار- در صورتی که مس بتواند کانال نزولی ۴ ساله خود را بشکند می توان انتظار داشت در فاصله آوریل تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ بتواند یک سقف قیمتی جدید را به ثبت برساند.

تحلیل معاملات مس جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  از نگاه کوتاه مدت مس در تایم فریم روزانه پس از اتمام الگوی Bullish Gartley در قیمت 4468 دلار با ایجاد واگرایی مثبت در کف قیمتی، روند صعودی خود را به امید دست یابی به قیمت 4840 دلار آغاز نمود و این فلز توانست در مدت کمتر از 3 هفته به این سطح قیمتی دست یابد.


    از سویی، در تایم فریم چهارساعته، پس از اینکه قیمت به همراه نوسانات به هدف 4840 دلار دست یافت، شاهد تشکیل الگوی هارمونیک Bearish Butterfly در قیمت 4820 دلار هستیم.
    همچنین، از شواهد امر چنین بر می آید که باند مقاومتی 4820 الی 4840 دلار در کوتاه مدت مانع از دست یابی این فلز به اهداف بالاتر می باشد.
    بر این اساس، انتظار داریم در این محدوده با افزایش عرضه ها شاهد عقب نشینی قیمتی تا محدوده 4623 و 4573 دلار باشیم.


    دو تحلیلی که در بالا ذکر شد روند کوتاه مدتی مس را نشان می دهند، حال در تحلیل بلند مدت این فلز در تایم فریم هفتگی شاهد حرکت قیمتی در کف کانال صعودی می باشیم.
    علاوه بر این، در تحلیل زیر مس در زمان 17 ژانویه 2016 کف قیمتی خود را در قیمت 4357 دلار لمس نموده است.
    از سویی، در صورتی که مس بتواند کانال نزولی 4 ساله خود را بشکند و از این کانال خارج گردد. می توان انتظار داشت در فاصله آوریل تا سپتامبر سال 2020 بتواند یک سقف قیمتی جدید را به ثبت برساند.
    البته دو مقاومت جدی در طول مسیر در قیمت های 5613 و 6520 دلار می تواند روند صعودی مس را به چالش بکشد.


    *علی پروین، تحلیلگر کارگزاری پارس ایده بنیان

    برچسب ها