عصر خودرو

اوپک اعلام کرد:

درآمد صادرات نفت ایران نصف شد

عصر بازار- اوپک با انتشار گزارشی با اشاره به نصف شدن درآمدهای نفتی ایران، گفت: درحالی سال ۲۰۱۴ میلادی درآمد نفت ایران حدود ۵۳ میلیارد دلار بود که پارسال تنها ۲۷ میلیارد دلار نفت فروخته است.

درآمد صادرات نفت ایران نصف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بولتن آماری سالانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سال 2016 میلادی نشان داد درآمدهای ایران از صادرات نفت خام در سال 2015 میلادی به ٢٧ میلیارد و 308 میلیون دلار رسیده است.

    براساس آمار اعلام شده در بولتن یاد شده، درآمدهای صادرات نفت ایران در سال 2014 میلادی، ٥٣ میلیارد و ٦٥٢ میلیون دلار بود که حدود ٢ برابر درآمدهای سال 2015 میلادی است.

    این بولتن همچنین نشان می دهد که مجموع ارزش صادرات ایران در سال گذشته میلادی ٧٧ میلیارد و ٩٧٤ میلیون دلار بوده است و به این ترتیب، سهم درآمدهای نفتی از این رقم، به ٣٥ درصد می‌رسد. این درحالی است که در سال 2011 میلادی، درآمدهای ایران از صادرات نفت به ١١٤ میلیارد و ٧٥١ میلیون دلار می رسید.

    قیمت نفت خام‌های سبک و سنگین صادراتی ایران هم متاثر از سایر شاخص‌های معتبر جهانی در معاملات منتهی به 17 ژوئن 2016 میلادی با کاهشی بیش از 2 دلار به ازای هر بشکه همراه شد.

    بهای هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با ثبت کاهش 2 دلار و 6 سنتی در محدوده 45 دلار و 52 سنت و قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی با کاهش 2 دلاری در محدوده 43 دلار و 54 سنت در بازار معامله شده است.

    با ثبت این کاهش قیمت، در مجموع از ابتدای سال‌جاری میلادی متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران 35 دلار و 99 سنت و بهای هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی کشور در محدوده 33 دلار و 59 سنت به فروش رسیده است.

    برچسب ها