عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران :

بورس کالا بهترین گزینه برای عرضه املاک بانک‌هاست

دو بانک، مشخصات املاک خود را بر روی تابلوی بورس کالا آورده‌اند

عصر بازار- حامد سلطانی نژاد گفت: پیش بینی ما این است که به محض بهبود فضای بازار مسکن بازار املاک بانک‌ها نیز رونق گیرد، زیرا در حال حاضر بازار مسکن در حوزه مستغلات بزرگ، راکد است و هنوز بازار مسکن در این حوزه راه نیفتاده است و در صورتی که وضعیت این حوزه بهبود یابد ساز و کار بازار بورس کالا بهترین گزینه برای عرضه مستغلات بانک‌ها خواهد بود.

بورس کالا بهترین گزینه برای عرضه املاک بانک‌هاست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حامد سلطانی نژاد در پاسخ به این پرسش که فروش اموال بانک‌ها در بورس کالا در چه مرحله‌ای است؟ ، اظهار داشت: این موضوع مربوط به املاک و مستغلات بانک‌ها است تا بانک‌ها بتوانند از ساز وکار بازاریابی در بورس کالا و تابلوی این بورس استفاده کنند.

    مدیرعامل بورس کالای ایران تصریح کرد: تاکنون دو بانک اموال خود را به بورس کالا آورده اند و مشخصات این املاک بر روی تابلوی بورس هم آمده است اما معامله ای بر روی آنها صورت نگرفت.

    وی با اشاره به اینکه اواخر سال 94 بانک سپه اموالش را بر روی تابلوی بورس عرضه کرد، افزود: هر چند عرضه صورت گرفت اما معامله ای انجام نشد.

    مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: پیش بینی ما این است که به محض بهبود فضای بازار مسکن بازار املاک بانک‌ها نیز رونق گیرد، زیرا در حال حاضر بازار مسکن در حوزه مستغلات بزرگ، راکد است و هنوز بازار مسکن در این حوزه راه نیفتاده است و در صورتی که وضعیت این حوزه بهبود یابد ساز و کار بازار بورس کالا بهترین گزینه برای عرضه مستغلات بانک‌ها خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، فروش اموال مازاد بانک‌ها در بورس کالا در ستاد اقتصاد مقاومتی دولت مصوب شده بود تا بانکها بتوانند از طریق بورس کالا املاک مازاد یا اموال غیرمنقول خود را عرضه کنند. در همین رابطه مذاکره با بانک‌ها برای فروش اموال غیرمنقول انجام شد اما تاکنون این طرح به دلیل بی‌اقبالی بانک‌ها به فاز اجرایی نرسیده است. بدون شک مکانیزم‌های بورس کالا شفاف است، اما در مورد فروش املاک مازاد مسئله فقط شفافیت نیست.

    بانک‌ها اعتقاد دارند در دوران بحرانی اقتصاد ایران برای حفظ ارزش دارایی‌هایشان اقدام به خرید املاک مازاد می‌کردند. این در حالی است که دولت خواسته است تا اقدام به فروش اموال مازاد خود کنند اما این خواست دولت با استقبال چندانی از سوی بانک‌های کشور مواجه نشده است.

    برچسب ها