عصر خودرو

معاون وزیر اموراقتصادی ودارایی:

ثبات کنونی بازار ارز، یکسان سازی آن را میسر می کند

عصر بازار- معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ثبات کنونی بازار ارز، یکسان سازی آن را میسر می کند و ستاد اقتصادی دولت به دنبال انجام این مهم در موعد مناسب است.

ثبات کنونی بازار ارز، یکسان سازی آن را میسر می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شاپور محمدی افزود: یکسان سازی نرخ ارز از جمله اقدام های خوبی است که در تبدیل منابع دولتی و درآمدهای حاصل از نفت به ریال با قیمت عادلانه کمک کرده و از منابع ملی صیانت می کند.
    وی تصریح کرد: دستیابی به این مهم ضمن قرار دادن قدرت رقابتی تولیدکنندگان در سطح عادلانه و افزایش رقابت پذیری تولیدکنندگان و صادرکنندگان، از نوسانات بی دلیل و جهش های قیمتی جلوگیری کرده و در تعیین نرخ معقول ارز کمک می کند.
    معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقداست، با ثبات و آرامشی که امروز در بازار ارز ایران حاکم شده، یکسان سازی نرخ ارز امکانپذیر است و امید می رود علاوه بر اهداف پیشگفته بتوان به تخصیص بهینه منابع، جلوگیری از سوداگری و فعالیت های مخرب و ممانعت از ایجاد رانت کمک کرد.
    محمدی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت برنامه عملیاتی یکسان سازی نرخ ارز را پیگیری می کنند و یکی از سیاست هایی است که باید با محوریت بانک مرکزی در زمان مناسب و در مراحل مختلف اجرایی شود.
    وی با بیان این که دستیابی به ثبات نرخ ارز در محدوده ای که بازار تعیین می کند (و نه تثبیت آن) مد نظر است، ادامه داد: در این راستا، همه عوامل باید به کشف آن کمک کنند و علاوه بر آن، از بروز عواملی که مخدوش کننده دستیابی به تعادل هستند، ممانعت کرد.
    معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: پیشنهادی در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه داده شده است تا یکسان سازی نرخ ارز به قانون تبدیل شود، اما مهم ترین مساله این است که همه دولت ها باید آن را در سیاست هایشان پیگیری و دنبال کنند.
    محمدی می گوید، دولت یازدهم با اهمیت دادن به مسایل کارشناسی به مساله یکسان سازی نرخ ارز توجه کافی داشته و در پی اجرای آن در زمان مناسب است؛ مساله ای که نیازمند صبر و حوصله کافی و انعطاف است.
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی پیش از آماده کردن شرایط برای تک نرخی کردن ارز در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: اکنون فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و مبادله ای بسیار کاهش یافته و فاصله زیادی با تک نرخی کردن ارز نداریم.
    وی گفته بود، از مدت ها قبل، بحث درباره تک نرخی کردن ارز را شروع کردیم و بانک مرکزی مشغول این کار بوده و مسائل مربوط به آن در ستاد اقتصادی دولت بررسی می شود.
    وی ابراز امیدواری کرده بود هر چه سریع تر به سوی فراهم کردن شرایط پیش برویم.

    برچسب ها