عصر خودرو

رئیس مجلس خواستار شد;

پرهیز از سخت‌گیری مالیاتی در زمانه رکود

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط رکود نباید سخت گیری مالیاتی وجود داشته باشد و در این شرایط باید تنفسی برای صنعتگران ایجاد کرد.

پرهیز از سخت‌گیری مالیاتی در زمانه رکود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی لاریجانی شامگاه سه شنبه در همایش تجلیل از صنعت گران و معدن کاران نمونه قم در این استان ابراز کرد: در دوره گذار قرار داریم و از این شرایط نسبتا سخت در حال عبور هستیم و به هیچ وجه قرار نیست اگر در آینده امکاناتی فراهم شود به صنعتگران داخلی داده نشود و فضا برای کار آنان فراهم خواهد شد.

    وی گفت: شرایط اقتصادی به سمت بهبود در حال حرکت است گرچه شیطنت هایی وجود دارد ولی گام به گام جلو می رویم این در حالی است که برخی مشکلات مربوط به سازو کار درونی ما است و ارتباطی به شرایط بیرونی ندارد.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار بانک ها نسبت به صنعتگران باید رفاقت آمیزتر باشد متاسفانه اکنون برخی شدت عمل ها وجود دارد و بلوکه شدن 10درصد تسهیلات در ایجاد رونق اقتصادی اختلال ایجاد می کند.

    وی ادامه داد: باید این گونه مشکلات را در برنامه ششم توسعه در کانال حل شدن قرار دهیم درحالی که برخی قوانین خوب تصویب شده اجرای آن با مشکل همراه است لذا باید نظارت های بیشتری ایجاد کرد و مجلس جدید تازه نفس بوده وعلاقه مند است به این موضوع ها توجه بیشتری کند.

    وی افزود: خانه صنعت و معدن باید پیشنهادهای خود را برای بهبود فضای اقتصاد پیش از این که وارد برنامه ششم توسعه شویم ارائه دهد همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش های معدنی و اتاق بازرگانی باید پیشنهادهای خود را ارائه دهند و لایحه دولت در مورد برنامه ششم توسعه از یکشنبه آینده در مجلس و با بررسی در کمیسیون ها آغاز خواهد شد.

    لاریجانی اظهار کرد: باید فضای رونق اقتصادی و تولید در کشور را راه اندازی کنیم و راهی جز این برای حل مساله بیکاری نداریم و یکی از بخش هایی که می شود به آن توجه کرد برنامه ششم توسعه است تا برخی مشکلات اقتصادی مرتفع شده و نظارت های قوی تری فراهم شود.

    وی گفت: مجلس فعلی تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی طوری قرار داده است که اقدام ها به نفع تولید رقم بخورد، در مقابل مشکلاتی که در زمینه تولید است، نباید خسته شد و باید با روحیه باز به سمت حل شدن آن ها حرکت کرد چرا که در مجموع شرایط کشور رو به بهبود است.

    وی در ادامه ابراز کرد: مسیر سنگلاخی که در آن قرار گرفته بودیم در حال رفع شدن است لذا باید از فضا و زمان به خوبی استفاده کرد و اکنون موقع کار و تولید است و مجلس از رفع مشکلات صنعتگران استقبال می کند.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این استان ظرفیت ها و مزیت های خوبی وجود دارد و در قم این امکان وجود دارد که روش اقتصادی خوبی داشته باشد و یکی از مزیت های خوب قم نزدیکی به تهران است و این امر زمینه را برای سرمایه گذاری های بهتر در قم فراهم می کند.

    وی ضمن توصیه به مدیران استان قم گفت: باید بسیاری از زمینه ها برای سرمایه گذاری را فراهم کنید و گاهی اوقات مدیران مشکلاتی مقابل پای سرمایه گذاران می گذراند که آن ها منصرف می شوند و به استان های دیگر می روند و باید مدیران قم با آغوش باز به سمت حل مشکلات سرمایه گذاران بروند.

    در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قم تعدادی از فعالان این عرصه تجلیل به عمل آمد.

    برچسب ها