عصر خودرو

عضو انجمن انبوه‌سازان تشریح کرد؛

دلایل عدم اجرای فروش قسطی مسکن

عصر بازار- عضو انجمن انبوه‌سازان با بیان این‌که هنوز برای فروش قسطی مسکن با بانک مسکن به توافق نرسیده‌ایم، گفت: بانک مسکن اعلام کرده فقط ۱۵۰ میلیون تومان اصل و فرع اقساط را در صورت تاخیر خریدار، تضمین خواهد کرد.

دلایل عدم اجرای فروش قسطی مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایرج رهبر با یادآوری این‌که دولت طی سه سال اخیر انواع و اقسام وام خرید مسکن را رونمایی کرده است، اظهار کرد: وام 90 میلیونی، ‌110 میلیونی و 130 میلیون تومانی از جمله این وام‌هاست.

    وی با بیان این‌که به بانک مسکن برای فروش اقساطی واحدهای مسکونی پیشنهاد دادیم، تصریح کرد:‌ بر اساس این پیشنهاد بدون آن‌که تسهیلاتی از سوی بانک پرداخت شود، واحدها به صورت اقساط در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

    وی ادامه داد:‌بانک مسکن نیز به عنوان بانک عامل مورد اعتماد و فروشنده عاملیت این کار را بر عهده می‌گرفت.

    وی با بیان این‌‌که در این پروسه فقط از تشکیلات بانک استفاده می‌شود که کارمز آن نیز پرداخت خواهد شد، گفت: بانک مسکن برای این کار درخواست کارمزد 5 درصدی را کرد در حالی که کارمزد چنین کاری 1.5 تا 2 درصد است چون اصولا قرار نیست که از منابع بانک مسکن در این رابطه استفاده شود.

    عضو انجمن انبوه‌سازان با بیان این‌که بانک مسکن اخیرا اعلام کرده که با دریافت کارمزد 2.3 درصدی موافق است، اظهار کرد: از سوی دیگر بانک اعلام کرده که فقط تا سقف 150 میلیون تومان اصل و فرع اقساط را اگر با تاخیر مواجه شود، تضمین می‌کنیم و آنرا به فروشنده پرداخت می‌کنیم.

    رهبر با اشاره به تعجب انبوه‌سازان از این اظهارات مدیران بانک مسکن،‌ ادامه داد: به‌عنوان مثال وقتی قیمت یک ملک 600 میلیون تومان است و خریدار 200 میلیون آنرا پرداخت می‌کند و 400 میلیون می‌ماند، حال چگونه بانک مسکن فقط گفته 150 میلیون تومان را تضمین می‌کند؟

    وی تاکید کرد:‌فعلا بانک مسکن اعلام کرده 150 میلیون تومان را تضمین می‌کنند و در این‌صورت نمی‌توانیم فروش قسطی مسکن را اجرایی کنیم.

    برچسب ها