عصر خودرو

خرید ایرباس در مراحل پایانی

فخریه کاشان:هنوز هواپیماهای خریداری شده وارد کشور نشده اند

عصر بازار- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در واکنش به برخی شایعات در رابطه با ورود هواپیماهای جدید به کشور در سکوت خبری، گفت: «هنوز هیچ‌یک از هواپیماهای خریداری شده به ایران نیامده و مذاکرات قرارداد تمام نشده است.»

خرید ایرباس در مراحل پایانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، پس از اجرای برجام در دی‌ماه سال گذشته، رقابتی تنگاتنگی میان شرکت‌های هواپیمایی دنیا برای فروش هواپیما به ایران شکل گرفت و از این رهگذر، اولین پالس مثبت از سوی فرانسوی‌ها به کشور رسید.

    بر اساس این گزارش، بلافاصله پس از اجرای برجام، در سفری که رییس‌جمهور به برخی از کشورهای اروپایی داشت، قرارداد با ایرباس فرانسه را امضا کرد. این قرارداد مربوط به خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس بود.

    وزیر راه و شهرسازی در روزهای پایانی خردادماه امسال در صحن علنی مجلس درباره مذاکرات با ایرباس عنوان کرد: «با حذف تمام واسطه‌ها و دلال‌ها، پیش‌نویس قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس را به امضا رسانده‌ایم و توافقاتی با بوئینگ نیز صورت گرفته است.»

    در این شرایط، هم‌اکنون شایعاتی مطرح شده مبنی بر این‌که تعدادی هواپیمای ایرباس در سکوت خبری به کشور وارد شده است. اما قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین از ورود هواپیماها اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «هنوز هواپیماهای خریداری شده به ایران نیامده است.»

    اصغر فخریه‌کاشان در واکنش به این موضوع اظهار داشت: «هنوز هیچ‌یک از هواپیماهای خریداری شده به ایران نیامده و مذاکرات قراردادی تمام نشده است.»

    وی افزود: «به محض این‌که مذاکرات تمام شود، کار اجرایی شروع خواهد شد.»

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل تصریح کرد: «ما در مراحل پایانی مذاکرات قرار داریم و ان‌شاءاله تا پاییز هواپیماهای جدید به کشور می‌آیند.»

    برچسب ها