عصر خودرو

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی خبر داد

درخواست تجدید نظر در شروط افزایش سرمایه ایرلاین‌ها

عصر بازار- شرایط سخت ایرلاین‌های ایرانی طی سال‌های گذشته باعث شده این شرکتها در رسیدن به حدی از سرمایه که سازمان هواپیمایی و وزارت راه مد نظر داشته کار سختی داشته باشند و از این رو طی درخواستی رسمی از وزیر راه و شهرسازی بخواهند که در شرایط ابتدایی در نظر گرفته شده تغییراتی حاصل شود.

درخواست تجدید نظر در شروط افزایش سرمایه ایرلاین‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی - اظهار کرد: در طول سالهای گذشته نرخ تکلیفی بلیت هواپیما و برخی از پرواز های دستوری که ایرلاین ها داشته‌اند در کنار شرایط سخت تحریم‌ها باعث شده شرکتهای هواپیمایی برای افزایش سرمایه خود مطابق با آنچه وزارت راه و شهر سازی اعلام کرده مشکلاتی جدی داشته باشند.

    به گفته وی در شرایطی که تنها چند هفته به پایان مهلت وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سرمایه ایرلاین ها باقی مانده به نظر می‌رسد برخی از شرکت های هواپیمایی توان آن را نداشته باشند که به مبالغ اعلام شده دست یابند.

    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین ها با درخواستی رسمی از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌اند که در شرایط در نظر گرفته شده تجدید نظر صورت گیرد اظهار کرد: طی این نامه از ایشان خواسته شده تا با تجدید نظر در برخی از شرایط نسبت به تمدید زمان افزایش سرمایه ایرلاین ها اقداماتی صورت گیرد.

    اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان احتمال افزایش مهلت وزارت راه به ایرلاین ها وجود دارد نیز گفت: ما درخواست رسمی خود را در این رابطه ارائه کرده ایم و امیدواریم با توجه به شرایط ایرلاین ها و اوضاع اقتصادی آنها با این درخواست موافقت شود.

    وی افزود: با توجه به بهبود نسبی اوضاع ایرلاین‌ها پس از لغو تحریم و طرح هایی مانند آزاد سازی نرخ بلیت در صورتی که با این درخواست موافقت شود می توان امید داشت در آینده امکان رسیدن به شرایط اعلام شده وجود داشته باشد.

    بر اساس این گزارش، بر اساس دستور العمل ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، کلیه ایرلاین‌های فعال در ایران باید تا مرداد ماه امسال نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کنند.

    این وزارتخانه اعلام کرده ایرلاین هایی که قصد دارند در کلیه کلاس های پروازی اجازه پرواز داشته باشند باید 350 میلیارد تومان سرمایه در دسترس و بدون محدودیت استفاده داشته باشند.

    شرایط سخت اقتصادی سال های گذشته باعث شده تعداد زیادی از شرکت های هواپیمایی ایرانی با محدودیت های جدی رو به رو شوند، تا جایی که حتی بعضی از آنها در پرداخت هزینه مربوط به خدمات فرودگاهی خود نیز با مشکل رو به رو هستند.

    وزارت راه وشهر سازی اعلام کرده افزایش سرمایه و تایید نهایی سازمان هواپیمایی کشوری تنها راه تداوم فعالیت ایرلاین ها خواهد بود.

    برچسب ها