عصر خودرو

تکمیل زنجیره تولید فولاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی;

ظرفیت زنجیره تولید فولاد به ۱۵۰ میلیون تن تا پایان سال ۹۶ می رسد

عصر بازار- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس پیش بینی ها تا پایان سال ۹۶ تعداد کل واحدهای بهره برداری شده در تکمیل زنجیره فولاد به ۱۲۶ واحد با ظرفیت ۱۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

ظرفیت زنجیره تولید فولاد به ۱۵۰ میلیون تن تا پایان سال ۹۶ می رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، « حسین ابویی مهریزی» با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت فولاد در کشور افزود: در راستای بیشینه کردن منافع کشور از منابع خدادادی و ارتقاء سطح درون زایی اقتصاد که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، تلاش ها ، برنامه ریزیها و اقدامات وزارتخانه و مسئولان در این جهت بوده است تا زنجیره ارزش درون کشوری را تا حد ممکن تعمیق و میزان ارزش افزوده داخلی را افزایش بدهند .
    وی همچنین توسعه صادرات را یکی دیگر از تاکیداتی دانست که در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده است و در این راستا صادرات با محتوای ارزش افزوده بیشتر و سوق پیدا کردن در جهت صادرات کالای نهایی مورد توجه قرار گرفته است .
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه ، از معادن به عنوان یکی از نعمات و منابع خدادادی کشور نام برد و گفت: به طور کلی وسعت سرزمین، شرایط و موقعیت جغرافیایی ، جمعیت و ... همه از نعمات و مزیتهایی است که کشور ما از آن بهره مند است و باید به بهترین نحو از این ظرفیتها بهره برداری لازم به عمل آید.
    به گفته وی؛ در حوزه معادن، کشور از نظر میزان ذخائر معدنی از جایگاه خوبی برخوردار است که باید به عنوان یکی از مزیت ها در توسعه اقتصادی با دید جدی تری به آن نگریست چرا که قطعاً در آینده یکی از محورهای مهم توسعه صنعتی و اقتصادی کشور محور معادن خواهد بود.
    مهندس ابویی مهریزی با اشاره به جایگاه و اهمیت فولاد در این بین تصریح کرد: در شرایط کنونی، هدایت و حمایت سرمایه گذاریها در بحث تکمیل زنجیره فولاد در کشور به طور نسبی اتفاق افتاده و همانطور که در سند برنامه راهبردی وزارتخانه برای سال 1404 نیز پیش بینی شده است باید در این مدت، 55 میلیون تن شمش آهن با در نظر گرفتن زنجیره ارزش به طور متوازن و نسبی تولید شود.
    وی در ادامه به مراحل مختلف تکمیل زنجیره فولاد اشاره کرد وافزود: بعد از سنگ آهن، تبدیل آن به کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و محصولات فولادی ، مراحل بعدی تکمیل زنجیره فولاد را شامل می شود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار تولید صنایع زنجیره شمش فولاد یادآور شد: تا شهریور سال 92 ،11 طرح تولید کنسانتره در کشور به ظرفیت 31 میلیون تن وجود داشته است که از شهریور سال 92 تا پایان سال 94 ، 10 طرح جدید راه اندازی و به بهره برداری رسیده به ظرفیت 14.6 میلیون تن بوده است و با توجه به عدم بهره برداری از طرحی در این خصوص طی سالجاری و سال آینده باید گفت تا پایان دولت یازدهم 21 واحد تولید کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت 45.6 میلیون خواهیم داشت.

    برچسب ها