عصر خودرو

توسعه ارتباط با ۴ شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه فرآوری مواد معدنی

عصر بازار- سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از توسعه ارتباط با ۴ شرکت معتبر بین المللی در زمینه فرآوری خبر داد.

توسعه ارتباط با ۴ شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه فرآوری مواد معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای توسعه سطح علمی، تحقیقاتی و فناوری، بازدید و مذاکره با شرکت های معتبر بین‌المللی در زمینه فرآوری مواد معدنی را در برنامه کاری خود قرار داده و در سال جاری، با 4 شرکت خارجی از نزدیک ارتباط مستقیم برقرار کرده است.

    او افزود: از جمله این شرکت ها، شرکت مینتک (Mintek) آفریقای جنوبی است که پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با این شرکت در آبان 94، هیاتی از ایمیدرو بازدید کردند و در آن، زمینه همکاری در حوزه عناصر نادر خاکی و اجرای پروژه مشترک فرآوری سرب و روی گل قرمز بررسی شد. شرکت مینتک از بخش های پیشرفته فرآوری مواد معدنی و مهندسی متالورژی برخوردار بوده و در حوزه اورانیوم، فلزات گروه پلاتین، فلزات پایه، عناصر نادر خاکی و طلا فعال است.

    سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران همچنین به بازدید از شرکت ام. اس. آ گروپ (MSA group) و شرکت فریسر الکساندر (Fraser Alexander) و نیز علاقه مندی این شرکت ها به همکاری با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در زمینه های مختلف اشاره و تصریح کرد: تمایل شرکت های مذکور به همکاری مشتمل بر بهینه سازی فرآیند، مطالعه بهره برداری از ذخایر عظیم منابع عیار پایین آهن هماتیتی، مشاوره در زمینه بهره برداری از ذخایر عناصر نادر خاکی، طراحی و ساخت کارخانه های فرآوری قابل حمل، نوسازی و احیای معادن و معدنکاری مجدد باطله ها است.

    او ادامه داد: شرکت ام. اس. آ گروپ شامل 8 کمپانی شناخته شده است که در زمینه های مختلف از جمله اکتشاف و زمین شناسی، تخمین ذخایر معدنی، مطالعات معدنکاری و مشاوره های زیست محیطی (از ارزیابی اولیه تا مدیریت پروژه های قابل بهره برداری)، تخمین ذخایر معدنی، گزارش عمومی، ارزیابی و مطالعات امکان سنجی به بیش از 40 کشور خدمات تخصصی ارائه می دهد. شرکت فریسر الکساندر نیز زیرمجموعه شرکت ام. اس. آ گروپ است که فعالیت اصلی آن در زمینه مدیریت باطله ها در معدنکاری طلا، فرآوری، جابجایی ذخایر، ساخت و نوسازی است.

    ملاطاهری خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات اخیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، بازدید از شرکت مالوین مینرال سرویسِس (Maelgwyn Mineral Services) است. توانمندی این شرکت در زمینه توسعه و به کارگیری فناوری های ابداعی مقرون به صرفه در حوزه فرآوری مواد معدنی، شیمیایی و باطله‌ها است.

    برچسب ها