عصر خودرو

پیش بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت بازار سکه و دلار

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه شوک ناشی از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بر بازارهای جهانی مدیریت شد، گفت: افزایش قیمت سکه ناشی از بالارفتن نرخ ارز است، اما پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا تا دو روز آینده افزایش نیابد.

پیش بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت بازار سکه و دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای با اشاره به آخرین وضعیت قیمت جهانی طلا افزود: شوک وارد شده بر قیمت ها به دلیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در هفته گذشته، سبب شد تا قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی هیجانی شود.

    وی گفت: این افزایش قیمت در چند روز اخیر مدیریت شد؛ به گونه ای که قیمت هر اونس طلا که تا دیروز (دوشنبه) به یک هزار و 330 دلار افزایش یافته بود، امروز با کاهشی 16 دلاری در یک هزار و 314 دلار تثبیت شود.
    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازار داخل کشور، اما افزایش تقاضا برای خرید ارز منجر به افزایش نرخ دلار در روز گذشته تا 35 هزار ریال شد و همین مساله سبب شد تا قیمت سکه نیز با کاهش مواجه نشود.
    وی با اشاره به افزایش 120 هزار ریالی قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی تا ظهر امروز نسبت به یکشنبه گذشته (6 تیرماه)، خاطرنشان کرد: این مساله به دلیل افزایش قیمت ارز حادث شد و به نظر می رسد تا دو روز آینده، قیمت جهانی طلا نیز با افزایش مواجه نشود.
    کشتی آرای تصریح کرد: پیش بینی می شود تا آخرین ساعت های اداری روز پنجشنبه آینده (10 تیرماه) و همزمان با اعلام شاخص های اقتصادی آمریکا، اگر شاخص ها مثبت باشد شاهد کاهش قیمت جهانی طلا و اگر منفی باشند، شاهد افزایش قیمت جهانی طلا باشیم.
    هفته گذشته با شمارش آرای همه‌پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از 43 سال، رای مثبت دادند.
    صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (سه شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 76 ریال افزایش قیمت نسبت به یکشنبه گذشته (ششم تیرماه)، 34 هزار و 783 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 120 هزار ریال افزایش قیمت، 10 میلیون و 710 هزار ریال داد وستد کردند.

    برچسب ها