عصر خودرو

تلاش «پالایش نفت تبریز» برای تکمیل زنجیره ارزش

عصر بازار: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در مجمع عمومی عادی سالانه ۹۳ عملکرد سال مالی یادشده را تشریح کرد.

تلاش «پالایش نفت تبریز» برای تکمیل زنجیره ارزش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، محمدباقر دخیلی با اشاره به این مطلب که مهم‌ترین هدف و اولویت شرکت، ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: پالایش نفت تبریز در تمامی اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود تولید اقتصادی، مسوولیت اجتماعی و رعایت قوانین زیست‌محیطی را سرلوحه خود قرار داده است.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شرکت موفق به تولید 38 میلیون و 514 هزار بشکه نفت خام تصفیه‌شده و فرآورده‌های مربوطه شد،گفت: با توجه به فعالیت‌های زیست‌محیطی انجام شده از سوی شرکت، بخشی از محصول بنزین تولیدی از سوی این شرکت با مشخصات یورو 4 برای مصرف کلان‌شهر تبریز تولید شد. دخیلی تاکید کرد با دستیابی به این امر مهم که بسیار مورد توجه مسوولان محیط‌زیست استان بود، پالایش نفت تبریز نقش بسیار موثری در کاهش آلودگی هوای تبریز ایفا کرده است. مدیرعامل پالایش نفت تبریز از بهره‌برداری واحد تولید گرانول گوگرد و واحد آسفالت جدید خبر داد و تصریح کرد: واحد تولید قیرهای ویژه و پروژه بزرگ تبدیل نفت گاز تولیدی به مشخصات یورو 4 در دست اجرا است که این قبیل پروژه‌ها جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های زیست‌محیطی محسوب می‌شوند.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: پروژه در دست اجرای دیگری که در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید بازیافت گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه برای کاهش ضایعات و امکان استفاده از گازهای خروجی به‌عنوان بخشی از انرژی بازیافت شده برای استفاده در فرآیندهای پالایشی به میزان 10 هزار تن در روز است که علاوه بر مزیت‌های قابل توجه اقتصادی سبب کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد شد. وی از اقدامات انجام شده در سال 93 به تعمیرات اساسی تمامی واحدهای پالایشی اشاره کرد و گفت: این اقدامات طی 25 روز به طول انجامید و طی 340 روز دیگر سال، به تولید اقدام کردیم.

    وی از جمله برنامه‌های شرکت برای سال آتی را گسترش تولید محصولات جدید با ایجاد فرآیند توسعه محصول و ایجاد زنجیره ارزش برای شرکت با تولید محصولات جدید و اجرای برنامه استراتژیک شرکت در قالب یک برنامه پنج‌ساله و با چشم‌انداز پیشرو پالایشگاه‌های منطقه خاورمیانه با اعتبار جهانی عنوان کرد.

    معاونت مالی و سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت تبریز نیز گفت: در این مجمع تقسیم سود بین سهامداران با توجه به پروژه‌های در دست اجرای شرکت و همچنین نیاز به تامین مالی برای اجرای سریع‌تر پروژه‌های مجمع به میزان 10 درصد سود خالص مجموعه تصویب شد. غلامحسین قهرمانی اقدم افزود: نظر به شرایط بهبود فضای کسب و کار با توجه به رفع تحریم‌ها، بهبود وضعیت اقتصادی شرکت مورد انتظار است. وی ادامه داد: امید است با توجه به برنامه افزایش سرمایه مجمع فوق‌العاده و با تامین منابع مالی پروژه‌های در جریان، نوید بخش آینده‌ بسیار روشنی برای سهامداران باشیم. وی اظهار کرد: برای تامین منابع مالی پروژه گوگردزدایی از نفت گاز این شرکت مقرر شده با توجه به تایید بازرس قانونی و سازمان بورس، سرمایه فعلی شرکت پالایش نفت تبریز به میزان 100 درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی به منظور اجرای طرح ارتقای کیفی فرآورده نفت گاز افزایش یابد.

     

    برچسب ها