عصر خودرو

معاون رئیس جمهور سابق :

مبارزه با قاچاق و مدیریت واردات ۲ الزام حمایت دولت از تولید

عصر بازار- معاون رئیس جمهور سابق با اشاره به این که جهت گیری نظام بانکی به سمت تولید نیست اظهار کرد: بانکهای کشور باید نرخ تسهیلات خود را کاهش دهند و با نگاه مشارکتی با بخشهای تولیدی کشور همکاری کنند.

مبارزه با قاچاق و مدیریت واردات ۲ الزام حمایت دولت از تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، لطف الله فروزنده گفت: اگر به دنبال تحولی در اقتصاد کشور هستیم تا از رکود خارج شویم، باید اشتغال را محور اصلی قرار دهیم و اشتغالزایی نیز فقط با حمایت از تولید ملی امکان پذیر است.

    وی لازمه حمایت از تولید ملی را برنامه ریزی دولت در دو محور مبارزه با قاچاق و مدیریت واردات دانست.

    فروزنده هدایت منابع کشور به سمت بخش مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر دولت فقط چنین تصمیمی را گرفته است و متاسفانه اقدام جدی برای این کار انجام نداده است.

    معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به این که رویکرد اقتصاد مقاومتی هدفهای بلند مدت و کوتاه مدت را در بر می‌گیرد افزود: ما باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنیم که هدف بلند مدت ما بر اساس سند چشم انداز، کسب جایگاه برتر اقتصادی در بین کشورهای خاورمیانه است.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دولت باید اهداف کوتاه مدت اقتصاد کشور را نیز متناسب با اهداف بلند مدت مشخص کند.

    وی توجه به مسائلی چون حمایت از صنایع کوچک، کارآفرینان، شرکتهای دانش بنیان، بهبود کیفیت کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل واردات، مشارکت دادن مردم در اقتصاد، کامل کردن چرخه تولید و حل معضلات نظام بانکی را در راستای حمایت از تولید ملی ضروری دانست.

    فروزنده با اشاره به این که نظام بانکی یکی از مبانی تولید است اظهار کرد: جهت گیری نظام بانکی به سمت تولید نیست و باید این جهت گیری تغییر کند.

    این استاد دانشگاه در ادامه افزود: نظام بانکی باید هزینه‌هایش را کاهش و بهره‌وری‌‎اش را افزایش دهد. همچنین بانکهای کشور باید نرخ تسهیلات خود را کاهش دهند و با نگاه مشارکتی با بخشهای تولیدی کشور همکاری و مطالباتشان را به روز کنند و به مبارزه جدی با فساد بپردازند.

    وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور ناشی از رانت خواری در نظام بانکی است به انتقاد از نظام بانکی پرداخت و گفت: اصلاح نظام بانکی بر اساس رویکرد بانکداری اسلامی از اولویتهای اقتصاد کشور است.

    برچسب ها