عصر خودرو

رویترز خبر داد

کاهش ۱۳ درصدی خرید نفت ریلاینس هند از ایران

تلاش برای انعقاد قرارداد خرید بلندمدت

عصر بازار- مجتمع پالایشگاهی ریلاینس هند به علت تعطیلی یک واحد پالایش، در ماه می ۱۳.۲ درصد کمتر نفت از ایران خرید اما این شرکت در تلاش برای انعقاد قرارداد بلندمدت برای خرید نفت با ایران است.

کاهش ۱۳ درصدی خرید نفت ریلاینس هند از ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رویترز در گزارشی به نقل از آمار عبور و مرور نفتکش‌ها دریافت شده از منابع آگاه و رهیابی نفتکش‌ها نوشت صنایع ریلاینس هند، مالک بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی جهان، در ماه می در مقایسه با سال گذشته 13.2 درصد کمتر نفت از ایران خریده است.

    به نوشته این گزارش، دلیل این کاهش، تعطیلی یک واحد پالایش نفت خام با ظریف 580 هزار بشکه در روز برای مدت 3 هفته است.

    ریلاینس که انواع نفت مورد استفاده‌اش را متنوع ساخته و خریدها را برای بیشینه ساختن درآمد، از منابع مختلف انجام می‌دهد، 1.15 میلیون بشکه نفت در ماه گذشته خریده است که 4.5 درصد از ماه آوریل کمتر است.

    ریلاینس ماه گذشته 98 هزار و 700 بشکه نفت و میعانات گازی در روز از ایران خرید این درحالی است که در ماه پیش از آن هیچ نفتی از ایران وارد نکرده بود. این شرکت در ماه مارس پس از 6 سال وقفه، خرید نفت از تهران را از سرگرفت. ریلاینس در تلاش برای انعقاد قرارداد بلندمدت خرید نفت با ایران است.

    این آمار نشان می‌دهد که سهم نفت آمریکای لاتین و آفریقا در مجموع واردات نفتی این شرکت در 5 ماه نخست امسال کاهش یافته چراکه این شرکت از خرید نفت‌های مرتبط به برنت به سوی خرید انواع نفت غرب آسیا تغییر جهت داده است.

    بر اساس این آمار، سهم نفت غرب آسیا در مجموع واردات نفتی ریلانس از حدود 43 درصد در بازه ژانویه تا می سال 2015 به 59 درصد در همین بازه در سال 2016 افزایش یافته است.

    برچسب ها