عصر خودرو

داد و ستد ۴۱۱ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران

عصر بازار- معاملات امروز بازارهای فرابورس در حالی به اتمام رسید که بیش از ۴۱۱ میلیون اوراق بهادار داد و ستد شد.

داد و ستد ۴۱۱ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، فعالیت بازار فرابورس در روز 8 تیر‌ماه 1395 با خرید و فروش 411 میلیون ورقه بهادار در 28 هزار و 435 نوبت به ارزش 886 میلیارد و 760 میلیون ریال خاتمه یافت.
    شرکت‌ کاغذ پارس به همراه ذوب آهن اصفهان و نیروسرمایه بیشترین افزایش قیمت سهم را داشت در حالی که سهام شرکت‌های بیمه سامان، نفت پاسارگاد و بیمه میهن با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.
    این گزارش حاکی است، بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در اختیار کاغذ پارس با خرید و فروش 21 میلیون سهم بود که ارزش آن معادل 44 میلیارد و 800 میلیون ریال شد.
    همچنین، آیفکس با رشد حدود 5.66 واحدی به عدد 779.47 واحد رسید و نمادهای پالایش نفت تهران، ذوب آهن اصفهان تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.
    طبق این گزارش، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری در محدوده 862 تا 889 هزار ریال معامله شد و نماد آبان‌ماه 94، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد.
    در بازار اول 21 میلیون ورقه بهادار به ارزش 422 میلیارد و 770 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات در نماد تابان هور اتفاق افتاد. همین طور، 105 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 337 میلیارد و 680 میلیون ریال خرید و فروش شد.
    علاوه بر این، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله یک میلیون و 270 هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را به خود اختصاص داد.
    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" به ارزش 99 میلیارد ریال بود و در مجموع 290 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در تمامی نمادهای "اخزا" مبادله شد.
    گفتنی است، در روز جاری نماد معاملاتی شرکت گروه صنایع کاغذ پارس پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی بازگشایی و نمادهای معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه، متوقف شد.

    برچسب ها