عصر خودرو

نوسانات قیمت دلار در فصل بهار به روایت نمودار

عصر بازار- دلار آمریکا که در آخرین روز معاملاتی سال ۱۳۹۴ ، ۳۴۶۸ تومان قیمت داشت، در آخرین روز بهار سال جاری به قیمت ۳۴۵۹ تومان رسید که به میزان ۹ تومان، معادل ۰.۲۵ درصد کاهش یافته است.

نوسانات قیمت دلار در فصل بهار به روایت نمودار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، دلار آمریکا که در آخرین روز معاملاتی سال 1394 ، 3468 تومان قیمت داشت، در آخرین روز بهار سال جاری به قیمت 3459 تومان رسید که به میزان 9 تومان، معادل 0.25 درصد کاهش یافته است. اگرچه نرخ این ارز در روزهای اول سال جاری با افزایش همراه شد و حتی به آستانه 3500 تومان رسید به طوری‌که در آخرین روز فروردین‌ماه با پنج تومان افزایش همراه شد و به قیمت 3473 تومان رسید.

    اما با فرارسیدن دومین ماه از سال، نرخ این ارز با کاهش همراه شد و عمدتا روزهای منفی (به میزان کم) را تجربه کرد، به طوری‌که در آخرین روز معاملاتی اردیبهشت‌ماه با قیمت 3442 تومان گزارش شد که نشان می‌دهد نسبت به آخرین روز معاملاتی سال 1394، 26 تومان کاهش یافته است.

    اما این ارز رایج در کشور، باز هم در خردادماه روند افزایشی در پیش گرفت و با نوسانات اندکی که در این روزها تجربه کرد، در آخرین روز این ماه به قیمت 3459 تومان رسید و فصل بهار را با این قیمت به اتمام رساند. اما حال و روز این روزهای دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد که در مجموع روزهای آرام و همراه با نوسات اندکی را سپری کرده است.

    برچسب ها