عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران:

آغاز صادرات گاز به بغداد همچنان در انتظار اعلام آمادگی دولت عراق است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با بیان اینکه آغاز صادرات گاز به بغداد به اعلام آمادگی دولت عراق بستگی دارد، گفت: با توجه به تحولات اخیر در عراق و پیشرفت های امنیتی علیه گروه تروریستی داعش، امکان دارد دولت عراق به زودی آمادگی خود را برای دریافت گاز ایران اعلام کند.

آغاز صادرات گاز به بغداد همچنان در انتظار اعلام آمادگی دولت عراق است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علیرضا کاملی روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت صادرات گاز به عراق، پس از کاهش تهدیدات امنیتی داعش، افزود: زیرساخت های فنی، خطوط لوله و تاسیسات صادرات گاز به عراق آماده شده است و هر دو کشور از نظر فنی آماده آغاز عملیات صادرات گاز هستند.
    وی تاکید کرد، برای آغاز صادرات گاز به عراق همچنان در انتظار اعلام آمادگی این کشور برای دریافت گاز هستیم.
    بحران داعش و تداوم ناامنی در مسیر عبور خط لوله صادرات گاز ایران به بغداد، به عنوان مانعی جدی بر سر راه صادرات گاز به عراق به شمار می رود.
    صادرات گاز ایران به بغداد قرار بود از سال 1393 آغاز شود، اما به دلیل ناامنی در عراق و گسترش درگیری ها به مناطق شرقی این کشور، صادرات گاز ایران با تاخیر مواجه شد.
    با توجه به پیشرفت های دولت عراق علیه گروه تروریستی داعش در هفته های اخیر و کاهش نفوذ این گروه تروریستی در شرق عراق و نواحی که خط لوله صادرات گاز می گذرد، برخی منابع از آغاز عملیات صادرات گاز در آینده نزدیک خبر می دهند.
    ایران دو طرح صادرات گاز به عراق دارد که بر اساس طرح اول قرار است گاز به بغداد و براساس پروژه دوم به بصره در جنوب عراق صادر شود.
    صادرات گاز به بغداد با هدف تامین گاز مورد نیاز نیروگاه ها، با حجم روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز می شود و تا 35 میلیون مترمکعب در روز قابل افزایش است.
    کار ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به بغداد هم اکنون به پایان رسیده و آزمایش های مربوط به آن نیز تکمیل شده است.
    خط لوله صادرات گاز ایران به بصره نیز در حال تکمیل بوده و قرار است صادرات به این منطقه نیز از سال آینده آغاز شود.

    برچسب ها