عصر خودرو

سرمایه گذاری ۸ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرخلیج فارس

عصر بازار- ظرفیت مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس با سرمایه گذاری بخش خصوصی از ۳۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

سرمایه گذاری ۸ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرخلیج فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد سعید نژاد در بازدید از طرح های عمرانی در دست اجرای بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های بانکی هم اکنون ساخت مخازن نگهداری، سیستم انتقال لوله، آتش نشانی و اسکله های پهلوگیری در این بندر در حال اجراست.

    وی افزود: تاکنون، 27 شرکت بخش خصوصی در بندرخلیج فارس هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند. به گفته این مقام مسئول، نفت کوره، بنزین، روغن های پایه و قیر از جمله فرآورده هایی است که از 10 پست اسکله این بندر صادرات و ترانزیت می شود.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بندر نفتی علاوه بر تخلیه و بارگیری فرآورده نفتی، سوخت رسانی به کشتی های عبوری در تنگه هرمز افزایش می یابد، گفت: تبدیل شدن بندر نفتی خلیج فارس به هاب انرژی و سوخت در خلیج فارس از سیاست های اصلی سازمان بنادر و دریانوردی است. قرار است از این پس به جای کشتی های 7 هزار تنی، کشتی های 50 هزار تنی در این بندر تردد کنند.

    برچسب ها