عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

شرکت های هندی ۲۳۵ میلیون دلار در بندرچابهار سرمایه گذاری می کنند

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ظرفیت بندرچابهار با سرمایه گذاری ۲۳۵ میلیون دلاری شرکت های هندی در این بندر اقیانوسی کشور از ۲ میلیون تن فعلی به هشت میلیون تن افزایش می یابد.

شرکت های هندی ۲۳۵ میلیون دلار در بندرچابهار سرمایه گذاری می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد سعیدنژاد روز سه شنبه افزود: شرکت های هندی در این بندر مهم کشور 85 میلیون دلار به صورت BOT (بی او تی - ساخت، اداره و انتقال )10 ساله و 150 میلیون دلار به صورت فاینانس(تامین مالی) برای تامین تجهیزات مورد نیاز بندر چابهار سرمایه گذاری می کنند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: براساس قراردادی که با هندی ها به امضا رسیده، یک شرکت هندی کار خود را در فاز اول بندر چابهار آغاز کرده است که پس از تکمیل به مدت 10 سال از آن استفاده خواهد کرد.
    سعیدنژاد گفت: با توجه به قرارداد بی او تی، پس از پایان 10 سال براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تمام تجهیزاتی که شرکت های هندی در بندرچابهار تامین کرده اند به ایران تحویل خواهد شد.
    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: با انجام سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری دیگر به صورت فاینانس برای خرید و نصب تجهیزات بندری، در مجموع هندی ها برای تامین تجهیزات مورد نیاز در این بندر در مدت 18 ماه 235 میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.
    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور اظهارامیدواری کرد،با انجام سرمایه گذاری در بندرچابهار و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز این بندر ظرفیت بندر چابهار تا اواخر سال 1396 به هشت میلیون تن افزایش یابد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر و دریاهای کشور را از اولویت های مهم سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد و گفت: برای خرید تجهیزات، نخستین ال سی (گشایش اعتبارت اسنادی) آن به مبلغ 170 میلیون دلار انجام شده و قرار است چهار ال سی دیگر برای یکی از شرکت های اروپایی گشایش شود.
    مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پایان افزود: در این راستا خرید و نصب تجهیزات بندری مورد نیاز در بنادر امام خمینی (ره) ، شهید رجایی، چابهار و یکی از بنادر شمالی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
    بندر چابهار بعنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است که به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی آن به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.
    این بندر به علت نزدیکی به کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه ای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت و دولت درصدد است ظرفیت این بندر را از سالیانه 2 میلیون تن به هشت میلیون تن افزایش دهد.

    برچسب ها