عصر خودرو

معاون کل سازمان توسعه تجارت خبر داد

معرفی ۲۰۰ کالای صادراتی ایران به اتحادیه اورآسیا

عصر بازار- معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان این که بیش از ۲۰۰ قلم کالای صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا معرفی شده گفت: چهارشنبه این هفته دراین‌ارتباط هیئتی به ایران می‌آید تا شرایط موردنظر را نهایی کنیم و تعداد کالاهای دارای تعرفه ترجیحی را نهایی کنیم.

معرفی ۲۰۰ کالای صادراتی ایران به اتحادیه اورآسیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا مودودی  اظهار کرد: با وجود اینکه  بیشتر کشورهای دنیا در شرایط رکود به سر می‌برند و این رکود در کشور روسیه نیز مشاهده می‌شود در عین حال این کشور بازار مناسبی برای صادرات کالا است.

    وی افزود: دولت در چند بخش برای گسترش صادرات به این کشور تلاش می‌کند که در ابتدای امر به دنبال هموار کردن شرایط حضور ایران در بازار این کشور هستیم یعنی بخشی از تعرفه‌ها و محدودیت های تجاری که ممکن است وجود داشته باشد را به حداقل می‌رسانیم.

    معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: روسیه با توجه به اینکه در اتحادیه اوراسیا حضور دارد و روسیه و کشورهای CIS با یکدیگر همکاری‌های تجاری داشته و محدودیت های تجاری را میان خود برداشته‌اند ما نیز تلاش داریم با این اتحادیه پیمان بسته تا از شرایط و امکانات موجود استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: برای این منظور تلاش شده است تعرفه برخی از کالاهای تولید خود را که بازار مناسبی در روسیه دارند کاهش داده و در برخی موارد به صفر برسانیم. هم اکنون میزان تعرفه در محصولاتی نظیر کشمش، خرما، پسته، ماهی و میگو و فرآورده‌های لبنی کاهش‌یافته است.

    مودودی گفت: صادرات محصولات لبنی ایران به روسیه  هرچند در حجم کم، آغاز شده و در بخش کاهش موانع تجاری ایجاد کریدور سبز گمرکی درگام اول با روسیه و در گام دوم با اوراسیا را دنبال می‌کنیم.

    وی افزود: بیش از 200 قلم کالای صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا معرفی شده که بخش عمده آن محصولات کشاورزی است و اکنون در حال مذاکره در این خصوص هستیم. چهارشنبه این هفته نیز دراین‌ارتباط هیئتی به ایران می‌آید تا شرایط موردنظر را نهایی کنیم و تعداد کالاهای دارای تعرفه ترجیحی با این اتحادیه را نهایی کنیم.

    مودودی تاکید کرد: خط مستقیم پروازی تهران- آستارا خان  و حدود 2 سال قبل خط کشتیرانی  را در این خط در راستای توسعه زیر ساخت‌های تجاری فعال‌ کرده ایم اما بخش خصوصی متأسفانه هنوز نتوانسته است از این امکانات بهینه استفاده کند.

    وی افزود: روسیه بیش از 40 میلیارد دلار در حوزه مواد غذایی واردات دارد بنابراین  با توجه به تنش‌های میان روسیه با اتحادیه اروپا و ترکیه ما می‌توانیم خلع موجود را پر کنیم.

    مودودی گفت: بخش خصوصی در این ارتباط باید فعال و مسئولانه تر برخورد کرده و قدر این فرصت را بداند و با همگرایی و تولید رقابتی و در حجم  بزرگ بتواند نیاز آنها را تأمین کنند.

    وی تاکید کرد: روسیه نیازمند واردات در تناژ بالا و به صورت درازمدت است و با چند کانتینر نمی‌توان به این کشور صادرات داشت. با ایجاد همگرایی لازم می‌توان نیاز  این کشور را در بخش مواد غذایی در زمان و اندازه مدنظر روس‌ها تأمین کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو