عصر خودرو

بازگشت جو مثبت به تالار شیشه‌ای

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که انتظار می‌رود با توجه به رشد قیمت‌های جهانی و برخی اخبار مثبت در زمینه صنایع مختلف شاهد رونق نسبی در معاملات تالار شیشه‌ای باشیم.

بازگشت جو مثبت به تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بعد از یک وقفه کوتاه تالار شیشه ای بار دیگر پذیرای سهامداران خواهد بود و تا دقایق دیگر روز معاملاتی جدیدی آغاز می‌شود.

    این در حالی است که تاثیر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بر اقتصاد جهانی تا حدودی کم‌رنگ شده و بعد از چند روز روند نزولی قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفته و قیمت انس جهانی با افت 7 دلاری به 1320 دلار رسیده است.

    اما در بازار سرمایه تحت تاثیر انتشار اخبار مثبتی از جمله دیدار رئیس مجلس با مدیر عامل سایپا و همچنین کاهش نرخ سود بانکی، کاهش تورم، انتشار اخباری مثبت در زمینه به تعویق افتادن قانون اخذ مالیات بر افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر اخبار مهم در کنار جو روانی مثبتی که بر بازار حاکم شده انتظار می رود روز پر رونقی برای بورس رقم بخورد.

    از سویی دیگر طی چند روز اخیر حجم و ارزش معاملات رشد قابل توجهی داشته و که می تواند نشانه ای برای بهبود روند کلی بازار باشد اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که امروز برخی صنایع بزرگ به اولین سطح مقاومتی کوتاه مدت خود برخورد می کنند و در صورت عبور از این سطح می تواند وارد مرحله جدیدی از رشد شود. به این ترتیب پیش بینی می شود با رسیدن به این سطح مقاومتی شاهد رشد چشم گیر حجم و ارزش معاملات در این صنایع باشیم.

    اما در میان صنایع بازار اگر چه طی چند روز اخیر قیمت جهانی نفت به محدوده 47 دلار افت داشته اما انتظار می‌رود گروه پالایشی تحت تاثیر جو مثبت حاکم بر بازار و همچنین از سر گیری روند صعودی با بهبود روند معاملات در نمادهای زیر مجموعه روبرو باشد.

    خودرویی‌ها هم که همچنان یکه تاز بازار هستند و با نزدیک شدن به قطعی شدن قراردادهای همکاری با شرکای خارجی و همچنین برخی اخبار مبنی بر به تعویق افتادن مالیات بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و دارایی ها به نظر می‌رسد در کانون توجه سهامداران قرار گیرند.

    در میان بانک‌ها نیز با توجه به اخبار پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها و افزایش سرمایه و همچنین کاهش نرخ سود بانکی انتظار می‌رود روند معاملات این گروه به سمت روزهای سبز پیش برود. با توجه به این که این گروه از ظرفیت بالایی برای رشد برخوردار بوده، مدت زمان زیادی است که به دلیل برخی ابهامات حاشیه‌نشین بازار بوده است.

    در گروه فلزات اساسی نیز انتظار می‌رود با توجه به رشد قیمت جهانی فلزات و همچنین جو روانی مثبت حاکم بر بازار شاهد روزی پر رونق در روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می شود در جریان معاملات امروز اگر چه صنایع بزرگ به اولین سطح مقاومتی کوتاه مدت خود برسند اما به راحتی از آن عبور کنند، حجم و ارزش معاملات رشد چشم‌گیری داشته باشد و در نهایت نماگر بازار با رشد قابل توجهی مواجه شود. از سویی دیگر کم رنگ شدن تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازارهای جهانی می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را تا حد زیادی کاهش دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو