عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۷۳)

نخست‌وزیر ایتالیا:برگزیت فرصتی عالی برای اروپاست

عصر بازار- نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد: رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند یک فرصت خوب برای بقیه اتحادیه اروپا به منظور ایجاد تغییرات مورد نیاز باشد.

نخست‌وزیر ایتالیا:برگزیت فرصتی عالی برای اروپاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، متئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا قبل از پرواز به آلمان و دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم‌اکنون باید اندکی بیشتر روی مسائل اجتماعی تمرکز کرده و نسبت به مسائل بروکراتیک توجه کمتری کند.

    پیر کارلو پادوآن، وزیر اقتصاد ایتالیا روز شنبه اعلام کرده بود که همه‌پرسی بریتانیا، رشد اقتصادی ایتالیا را تضعیف کرده و به بودجه مالی دولتی این کشور ضربه می‌زند. بدهی دولتی ایتالیا، با رسیدن به 133 درصدی GDP، بیشترین مقدار منطقه اروپا بعد از یونان بوده است.

    رنزی اما گفت: «رشد بیشتر و سرمایه‌گذاری بیشتر، بروکراسی و ریاضت کمتر، این خطی است که برای دو سال آینده و در آغاز انزوا، پیشنهاد داده‌ایم. بگذارید اعلام کنم که برگزیت یک فرصت فوق‌العاده برای اروپا خواهد بود.»

    نخست‌وزیر 41 ساله ایتالیا اعلام کرد: «ما باید توجه داشته باشیم که زمان زیادی برای تصمیم در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نباید صرف شود. نتیجه نظرسنجی باید محترم شناخته شود،‌ در غیر این صورت اعتبار اروپا دور ریخته خواهد شد.»

    برچسب ها