عصر خودرو

رویترز:

ممکن است ایران از خرید ایرباس ۳۸۰ صرف نظر کند

عصر بازار- خبرگزاری رویترز نوشته است که سفارش هواپیمای پهن پیکر A۳۸۰ تا حدی دلایل سیاسی داشته و اکنون تهران رغبت چندانی برای تحویل گرفتن این هواپیما ندارد.

ممکن است ایران از خرید ایرباس ۳۸۰ صرف نظر کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از افراد مطلع نوشته است که قرارداد ایران برای خرید چندین فروند هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس-380 با تردید مواجه شده است.

    این خبرگزاری با بیان اینکه تصمیم تهران برای خرید ایرباس-380 این تصور را ایجاد کرده بود که ایران قصد دارد با خطوط هوایی منطقه رقابت کند، نوشته است که این اقدام در عین حال جان تازه‌ای در خط تولید این هواپیمای غول‌پیکر دمیده بود.

    با این وجود، افراد مطلع می‌گویند نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است ایران در مورد خرید این مدل از هواپیماها تجدید نظر کند.

    یک مقام ایرانی که خواسته نامش فاش نشود، به رویترز گفته است: «ما همواره به صراحت گفته‌ایم که این یک گزینه است. این امکان وجود دارد که نظرمان را به مدل‌های دیگر تغییر دهیم.»

    یک منبع آگاه در صنعت هوانوردی گفته است که ایران به خرید دیگر مدل‌های سفارش‌داده شده پایبند است، اما علاقه کمتری به تحویل گرفتن مدل A380 دارد. به نوشته رویترز، سفارش این مدل، تا حدی دلایل سیاسی داشته است.

    رویترز نوشته است که بر اساس مفاد قرارداد، تا زمانی که ایرباس ساخت هواپیماها را آغاز نکرده باشد، ایران می‌تواند خرید A380 ها را بدون آنکه نیازی به پرداخت خسارت باشد، لغو کند.

    برچسب ها