عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۷۱)

آیا برگزیت بر داو جونز تاثیر مثبت خواهد داشت؟

عصر بازار- پس از اعلام نتایج رای گیری و رای به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا شاخص داو جونز سقوط حدود ۹۰۰ واحدی را تجربه کرده است همانطور که در تحلیل های قبلی هم عنوان شد اهمیت ناحیه ۱۸۲۰۰ باز هم خودنمایی کرده و مجددا از این ناحیه راه سقوط را در پیش گرفت.

آیا برگزیت بر داو جونز تاثیر مثبت خواهد داشت؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در حال حاضر نیز اعداد مهم در مقابل ریزش 17200 و 16400 می باشند که احتمالا طی هفته جاری این دو عدد نیز دیده خواهد شد. ولی باید در نظر داشت که حرکت های فعلی در بازارها هنوز هیجانی هستند و هیچ اعتمادی به این سقوط و یا صعودها نبوده و باید کمی زمان برای  منطقی شدن روندها در نظر بگیریم.

    تاثیر برگزیت بر شاخص داو جونز نیز هنوز بطور واضح مشخص نیست و  حمایت قوی از جانب بازار از این سقوط را  من بعید می دانم و این حرکت نیز گذرا می باشد . به نظر می رسد تاثیر این رفراندوم در بازه بلند مدت به نفع صعودها  و در میان مدت به نفع نزول ها  در شاخص داو جونز تمام شود  و در این بین تصمیمات فدرال رزرو اهمیت زیادتری دارند و تغییر نرخ بهره می تواند کفه را به یک طرف سنگین تر نماید.  و تا اعلام  خبر تغییر نرخ بهره  برای نتیجه گیری قطعی باید صبر کنیم. از لحاظ تکنیکالی باید نحوه رفتار بازار در حمایت 16400 را زیر نظر داشته باشیم  چون اهمیت بسیار زیادی برای  اهداف شاخص در بازه یک تا دو سال آینده بازار دارد .

    در صورتیکه ریسک پذیر نیستید وضعیت فعلی بازار برای معامله گری توصیه نمی شود و بهتر است این هفته نیز  در استراحت باشید تا بازار از شوک این رای گیری خارج شود.

    *سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار

    برچسب ها