عصر خودرو

پوند همچنان در شوک بریکست

عصر بازار- پوند انگلستان طی دو هفته گذشته به دنبال تحولات سیاسی که در بریتانیا رخ داد حدود ۳۰۰ تومان در بازار آزاد تهران نوسان پیدا کرد.

پوند همچنان در شوک بریکست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، برگزاری همه‌پرسی در انگلستان و رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) زمینه‌ساز افت قابل توجه پوند در بازارهای جهانی شد و در بازار تهران نیز این ارز افت قیمت محسوسی داشت؛ به گونه‌ای در روزهای اخیر با نوسانات بی‌سابقه، رکوردهای جدیدی را در جهت نزول قیمت تجربه کرد.

    چند روز قبل از برگزاری همه‌پرسی در بریتانیا برای خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا نرخ پوند با شیب ملایمی به سمت کاهش حرکت کرد.

    بررسی قیمت پوند در بازار آزاد بیان‌گر این است که قیمت پوند از 20 خرداد به بعد سیر نزولی پیدا کرد و وارد کانال 4900 تومان شد.

    این ارز در 22 خرداد ماه 4973 تومان، در 25 خرداد 4958 تومان و 27 خرداد نیز 4940 تومان در بازار آزاد عرضه شد.

    در روزهای بعد نیز هر پوند انگلستان بار دیگر به بیش از 5000 تومان رسید اما در آستانه همه‌پرسی و پس از آن بود که با رسیدن به نرخ 4800 تومان با سقوط قابل توجه و بی سابقه در ماه‌های اخیر مواجه شد.

    اما در یک روز پس از بریکست (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بار دیگر نرخ پوند روند افزایشی در بازار پیدا کرد و به مرز 5000 تومان نزدیک شد.

    به طور کلی وضعیت پوند در بازارهای جهانی طی روزهای اخیر حاکی از آن است که هنوز پس از برکیست به وضعیت ثبات نرسیده و همچنان در شوک این رخداد مهم تاریخی قرار دارد.

    برچسب ها